|
کدخبر: 55367

رئیس سازمان غذا و دارو:

واردات مواد اولیه دارو به اصناف سپرده می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ساز و کار مواد اولیه دارویی به کمیته‌ای متشکل از اصناف مربوط سپرده می‌شود.

گسترش‌نیوز : محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سازمان غذا و دارو افزود: طراحی شده تا خود نمایندگان صنوف در واردات مواد اولیه دارویی مشارکت داشته باشند.

وی درباره اقدامات سازمان غذا و دارو در حوزه بسیج ملی کنترل فشار خون گفت: یکی از عوامل فشار خون روغن‌های ترانس است که این سازمان بیش از ۱۰ سال روی آن کار کرده است و روی شاخص‌ها و استانداردهای آن بازنگری داشته است.

وی اضافه کرد: کنترل کاهش نمک در مواد غذایی و برچسب‌های راهنمای تغذیه از دیگر تلاش‌های سازمان غذا و دارو در جهت کنترل فشار خون به شمار می‌رود.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: تامین داروهای جدید در حوزه فشارخون از دیگر اقدامات این سازمان در جهت کنترل فشارخون به شمار می‌رود و اقدامات در این زمینه یکی از اولویت‌های این سازمان حتی پیش از بسیج ملی کنترل فشار خون بوده است.

شانه ساز درمورد کودکی که گفته می‌شود سهامدار یکی از شرکت‌های دارویی است، نیز گفت: این یک بحث مالکیتی است و وظیفه سازمان غذا و دارو در مورد کیفیت داروها و فرآیندهایی است که سلامت داروها را تضمین می‌کند ما در برخی موارد سوء استفاده‌های ابزاری داریم اما ما باید کیفیت محصولات را مدنظر قرار دهیم و اینگونه سوالات را باید از دستگاه متولی پرسید.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها