|
کدخبر: 55072

مدیرکل گمرک چابهار خبر داد:

صادرات ۸ میلیون دلاری کالا

مدیرکل گمرک چابهار گفت: امسال ۷ هزار و ۸۸۷ تن کالا شامل کیسه پلاستیک و قیر به ارزش ۸ میلیون و ۳۰۵ هزار دلار از گمرک منطقه آزاد و این شهرستان به کشور پاکستان صادر شده است.

گسترش نیوز: سید مجید مظلومی مدیرکل گمرک چابهار اظهار کرد: چابهار دارای بازارچه مرزی پیشین، ریمدان و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری است که در آن صادرات و واردات کالا انجام می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر گمرک چابهار در بازارچه مرزی پیشین نیز از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۸۵۰ تن کالا (سیمان) به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار دلار نیز صادر شده است.

مدیرکل گمرک چابهارگفت: همچنین از بازارچه مرزی ریمدان ۹ تن کالا شامل دوغ، شیر و خامه به ارزش ۱۰ هزار دلار به پاکستان صادر شده است.

وی به واردات کالا از مرزهای رسمی دریایی و زمینی در منطقه بلوچستان اشاره کرد و افزود: ۲۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار از طریق گمرکات چابهار و منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد شده است.

مظلومی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۴۳ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون دلار به چابهار وارد شده است.

وی تصریح کرد: واردات کالا بیشتر در زمینه کالاهای اساسی نظیر برنج، دام زنده، لاستیک خودرو، شکر بوده و صادرات نیز دوغ، گوجه فرنگی، خیار، خربزه، آب معدنی، پرتقال، سیب، شیر، بسکوئیت، قیر، سیمان، رب گوجه، بستنی، کیسه‌های پلاستیکی، زغال سنگ بوده است

مدیرکل گمرک چابهار بیان کرد: گمرک باید به بهترین نحو در صادرات و واردات فعال باشد تا شاهد رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه در این منطقه باشیم.

وی افزود: هیچ مشکلی در صادرات و واردات نداریم و به بهترین نحو برای تسریع در امورات و ترخیص کالاها عمل می‌کنیم.

مظلومی اظهارکرد: صادرات گمرکات تابعه چابهار نسبت به مشابه سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است و امیدواریم در امسال رشد خوبی داشته باشیم.

وی گفت: گمرک نقش اساسی در تامین کالاهای اساسی، رفاه و امنیت هر منطقه دارد و می‌تواند به رونق تجارت و اقتصاد کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها