|
کدخبر: 52711

اختصاصی گسترش‌نیوز:

واردکنندگان خوراک دام انحصارگر هستند؟

رئیس انجمن صنفی گاوداران، واردکنندگان نهاده‌های دامی را به عدم تحویل سفارش‌های تولیدکنندگان متهم کرده است اما رئیس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌ها این ادعا را رد کرد.

گسترش‌نیوز: رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران ۳۰ اردیبهشت گفته است: برخی از واردکنندگان بزرگ نهاده‌های دامی در تحویل این محصولات بدعهدی می‌کنند. احمد مقدسی در ادامه سخنان خود از دستگاه‌های نظارتی خواسته است به این ماجرا ورود کنند. برای پیگیری این موضوع با رئیس این اتحادیه به گفت‌وگو نشستیم.

nahadehaa.jpg

ابوالحسن خلیلی، در رابطه با دلیل تاخیر در تحویل نهاده‌های دامی به تولیدکنندگان گفت: سیل اخیر، حمل‌ونقل را با مشکل مواجه کرده بود. این مشکل هنوز هم به صورت کامل حل نشده و همچنان ادامه دارد. بخشی از مشکل هم به اولویت‌های حمل‌ونقل در گمرک مربوط شود.

رئیس انجمن واردکنندگان نهاده‌های دامی در ادامه افزود: در شرایط کنونی مقدار اختصاص ارز به تولیدکنندگان روی عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد و از طرف دیگر باید توجه داشت که توان انتقال ارز همه واردکنندگان، یکسان نیست. در این شرایط طبیعی است که تعداد شرکت‌های فعال در امر واردات، کمتر شده است. از طرف دیگر خود دولت در مقام واردکننده، وارد عمل شده و الان بخش عمده واردات توسط شرکت پشتیانی امور دام انجام می‌شود بنابراین فضای انحصاری که دوستان ما در اتحادیه‌ها از آن سخن می‌گفتند دیگر معنایی ندارد. دولت کالای واردشده را بین خود اتحادیه‌ها توزیع می‌کند. قطعا خود دولت هم بر فرآیند کار نظارت می‌کند. ما نمی‌توانیم بر کالای واردشده توسط دولت نظارت کنیم.

وی در ادامه افزود: واردکنندگان ممکن است از ارائه خدمت به مشتریان به‌قول‌معروف بدحساب خودداری کنند اما این‌که فکر کنید بازار را در انحصار گرفته‌اند و فقط به تولیدکنندگانی که می‌خواهند جنس می‌فروشند واقعیت ندارد.

لازم به ذکر است که رئیس اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی هم چندی قبل، وجود انحصار در تامین و واردات نهاده‌های دامی را تایید کرده بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها