|
کدخبر: 49910

حجم تجارت ایران و کره جنوبی به ۱.۷میلیارد دلار رسید

ارزش صادرات ایران به کره جنوبی در ۱۱ ماه ۹۷ یک میلیارد و ۸۰۶ میلیون دلار و میزان واردات ایران از کره جنوبی طی این مدت یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار بوده است.

گسترش‌نیوز: برقراری روابط تجاری با کشورهای مختلف همواره یکی از اهداف کشور برای توسعه روابط تجاری است، در این بین برقراری رابطه تجاری ایران با کره جنوبی به دلیل حجم تبادلات تجاری همواره حائز اهمیت بوده است.

tejarat-saderat.jpg

به گفته پویا فیروزی دبیرکل اتاق ایران و کره جنوبی برای برقراری روابط تجاری ایران و کره دو مشکل عمده وجود دارد که یکی مشکلات مربوط به حمل‌ونقل و مشکل دوم بیمه حمل‌ونقل است، بنابراین این دو مسئله باعث شده تا حجم بسیار زیادی از مبادلات کاهش یابد.

براساس این گزارش صادرات ایران به کره جنوبی در سال ۱۳۹۵ به میزان ۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و دلار و در سال ۱۳۹۶ به میزان ۴ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار بوده که این رقم در ۱۱ ماهه ۹۷ به یک میلیارد و ۸۰۶ میلیون دلار کاهش یافته است.

میزان واردات از کره جنوبی به ایران هم در سال ۱۳۹۵ به میزان ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار و در سال ۱۳۹۶ به میزان ۳ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار بوده که این رقم به یک میلیرد و ۹۲۲ میلیون دلار کاهش یافته است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها