|
کدخبر: 49490

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

دولت برنامه‌های عادی را کنار بگذارد / شرایط اقتصادی کشور عادی نیست

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور عادی نیست و با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، باید برنامه‌های عادی را کنار گذاشته و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که با شرایط هماهنگ باشند.

گسترش‌نیوز: غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در نخستین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جدید با اشاره به دیداری که با وزیر اقتصاد در ابتدای این هفته داشته، گفت: طی این ملاقات قرار شد در نشست شورای گفت‌وگو راه‌های تحقق شعار امسال بررسی شود. بخش خصوصی در سال گذشته که با عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده بود بارها تأکید کرد که حمایت از تقاضا به معنای حمایت از کالای ایرانی و مصرف تولیدات ایرانی نیست، بلکه دولت باید از عرضه حمایت کند و بستری فراهم کند تا واحدهای تولیدی تقویت شوند.

shafeiiii.jpg

بر اساس اظهارات وی متأسفانه پیشنهاد‌های اتاق ایران در این رابطه مورد توجه قرار نگرفت و اهداف کلی در تحقق شعار سال نیز به نتیجه نرسید.

شافعی در ادامه با توجه به شرایط غیرعادی حاکم بر اقتصاد کشور گفت: با توجه به اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور عادی نیست و با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، باید برنامه‌های عادی را کنار گذاشته و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که با شرایط هماهنگ باشند. خوشبختانه وزیر اقتصاد موافقت کردند تا شورای گفت‌وگو موضوع رونق تولید را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار دهد. در این وضعیت نباید همه چیز را به پای دولت بگذاریم و بخش خصوصی نیز باید تا حد توان به بهبود شرایط کمک کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با بیان این سؤال که چرا در زمان ممنوعیت صادرات پیاز امکان واردات پیاز با نرخ ۱۵۰۰ تومان از پاکستان داده نمی‌شود، گفت: اگر ما بخواهیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم باید از فرصت‌های خود استفاده کنیم و در زمان مقتضی تصمیمات درست و دقیق را اتخاذ کنیم در غیر این صورت قادر به حل مشکلات خود نخواهیم بود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر