|
کدخبر: 48502

سودآورترین شرکت‌های جهان+ نمودار

بررسی کارنامه سودآورترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد؛ شرکت ملی نفت عربستان سعودی (Aramco Saudi)، با کسب بیشترین درآمد در سال ۲۰۱۸، در جایگاه نخست قرار گرفت.

گسترش نیوز : شرکت اپل، به مدتی طولانی سودآورترین شرکت‌ جهان شناخته شده بود، اما ظاهرا آن روزها به پایان رسیده است. بر اساس گزارش شرکت ملی نفت عربستان سعودی (Saudi Aramco) در سال ۲۰۱۸، این شرکت به میزان ۱۱۱.۱ میلیارد دلار درآمد خالص داشته که این رقم بسیار بیشتر از رقم درآمد سالیانه سایر شرکت‌ها بوده و این شرکت به عنوان سودآورترین شرکت در سراسر جهان شناخته شده است.

به گفته بلومبرگ، در واقع سود خالص شرکت نفت عربستان سعودی، تقریبا با سود خالص شرکت‌های اپل، شرکت آلفابت گوگل و اکسون موبیل برابر است. پیش از این، رقم‌های درآمدی این شرکت عربستان سعودی، از زمان تاسیس آن در سال ۱۹۷۰ تا کنون فاش نشده بود.

از آنجایی که تنها سود شرکت‌های ثبت شده در شرکت سهامی عام و یا شرکت‌هایی که در لیست بورس اوراق بهادار قرار دارند، ذکر می‌شود، درآمد شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان، به خصوص شرکت‌های دولتی ناشناخته باقی مانده و در لیست بیان نشده‌اند.

در ادامه قابل ذکر است که عرضه اولیه سهام (IPO) شرکت آرامکو عربستان سعودی قرار بود در سال گذشته انجام شود اما به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب سودآورترین شرکت‌های سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ را مشاهده می‌کنید؛

sherkat1.jpg

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها