|
کدخبر: 47452

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

تولید بدون صادرات ارزشی ندارد/ FATF از ضروریات است

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: مشکل اساسی در بحث تولید و صادرات کالا، رساندن کالا به بازارهای هدف است و وقتی به بازار هدف رسید به‌دلیل محدودیت‌های بانکی در شرایط تحریم، نمی‌توانیم ارز حاصل از آن را به اقتصاد بازگردانیم که باید برای این مشکل راهکاری اندیشیده شود.

سیده فاطمه مقیمی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز با بیان اینکه راهکار برون‌رفت از شرایط فعلی بیشتر سیاسی است و باید برای آن مذاکره صورت گیرد، به موضوع FATF اشاره کرد و گفت: FATF از ضروریاتی است که توجه ویژه مجلس و شورای نگهبان را می‌طلبد تا راهکار درستی برای برگشت پول حاصل از فروش کالای تولید ایران را تضمین کند و به این ترتیب تعاملات اقتصادی بهتر و پایدارتر با کشورهای دنیا اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در غیر این‌صورت فعالیت‌های اقتصادی یک‌سویه می‌شود که نتیجه‌ سازنده‌ای برای اقتصاد کشور در پی نخواهد داشت. سیده فاطمه مقیمی تصریح کرد: چنانچه ما کالاهای تولیدی را برای صادرات آماده کنیم ولی نتوانیم آنها را به بازارهای هدف بفروشیم یا حتی بفروشیم ولی نتوانیم پول آن را بازگردانیم، اتفاق مثبتی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.

moghimi-fateme.jpg

سیده فاطمه مقیمی با بیان اینکه اتفاق مهم نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران، انتخاب همه ۴۰ نفر از فهرست ائتلاف برای فردا بود، گفت: امیدورام همه برنامه‌هایی که برای رشد و اعتلای بخش خصوصی و نهایتا اقتصاد کشور در نظر گرفته‌ایم محقق شود. شایان ذکر است که این برنامه‌ها با توجه به شرایط خاص و ویژه کشور در شرایط تحریم اقتصادی تدوین شده است و در صورت اجرا می‌تواند تا حد قابل توجهی از مشکلاتی که اقتصاد کشور از آنها رنج می‌برد را بکاهد. عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: انتظاری که از دولت در شرایط فعلی داریم این است که کمی بیشتر به بخش خصوصی اعتماد کند و تقاضاهای بخش خصوصی را با توجه بیشتری مد نظر قرار دهد.

وی درباره اهم برنامه‌های خود برای دوره پیش رو در اتاق تهران گفت: آن‌چه که در دوره‌های قبلی با سایر همکاران خود در اتاق بازرگانی دنبال کرده‌ایم و پیش از انتخابات اتاق نیز عنوان کرده‌ایم دنبال خواهیم کرد. هم‌چنین گفتنی است برنامه‌هایی که برای دوره‌ قبل تدوین کرده‌ بودیم تا حد قابل توجهی انجام دادیم و به وعده‌های خود جامه عمل پوشاندیم.

کارآفرین برتر جهان اسلام در بخش دیکری از سخنان خود با بیان اینکه در جامعه تعداد قابل توجهی از زنان حضور دارند و حضورشان در بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند جایگاه حقیقی آنان را بدون نگاه جنسیتی و تفکیک جنسیتی مشخص کند، درباره برنامه‌های خود برای حضور فعالتر زنان در اقتصاد گفت: در بحث‌ توانمندسازی زنان در کانون زنان بازرگان اقداماتی انجام شده که همچنان ادامه دارد. عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه حمایت از کسب‌وکارهای نوین، استارت‌آپها و ایده‌های نو را با جدیت دنبال می‌کند، به جلسات اتاق فکری که توسط وی برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: در این ۹ سال که جلسات اتاق فکر را برگزار می‌کنم فرصت خوبی برای طرح ایده‌های نو، معرفی و حمایت از استارت‌آپ‌ها و رشد افکار فراهم شده است. وی افزود: این افکار جدید می‌تواند نوآور باشد و حوزه‌های جدیدی را در بحث کارآفرینی و نوآوری تعریف کند.

قابل ذکر است آخرین جلسه اتاق فکر امسال روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه، در اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها