|
کدخبر: 46121

واردات این ۷ کالا ممنوع‌ شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو، اسامی ۷ محصول خوراکی خارجی غیر مجاز وارداتی در منطقه آزاد ماکو را اعلام کرد.

گسترش‌نیوز : اسلام یادگاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این محصولات غیرمجاز که اسامی آن به تازگی از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شده افزود: از جمله موارد موجود در این لیست، عصاره زعفران با نام تجاری سوینچ sevinch است که در غذاخوری‌ها به عنوان چاشنی انواع غذاها به کاربرده می‌شود. این محصول فاقد مجوزهای بهداشتی بوده و صلاحیت مصرف ندارد.

kalaturkeyy.jpg

وی با تاکید بر توجه بیشتر واردکنندگان کالاهای سلامت محور و مردم منطقه افزود: رب انار وارداتی ساخت کشور ترکیه با نام تجاری Tat به علت نگهدارنده بیش از حد و شیرین‌کننده مصنوعی غیرمجاز، همچنین مغز آجیل عسلی وارداتی ساخت کشور ترکیه با نام‌های تجاری yalçintat، çerez tatlisi به علت اندیس پراکسید بالا، فاقد مجوز بهداشتی بوده و غیر قابل مصرف هستند.

یادگاری ادامه داد: پودر فلفل وارداتی ساخت کشور ترکیه با نام تجاری yilba biberleri به علت دارا بودن رنگ مصنوعی غیر مجاز، کیک قاشقی وارداتی ساخت کشور ترکیه با نام تجاری ulker olala به علت وجود نگهدارنده بالا، کیک شکلاتی وارداتی ساخت کشور ترکیه با نام تجاری mini pop kek ، و goa به علت نگهدارنده بالا و کیک شکلاتی وارداتی ساخت کشور ترکیه با نام تجاری eviza royal cake به علت وجود نگهدارنده بالا، فاقد مجوز بهداشتی بوده و غیر قابل مصرف هستند.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با توجه به همجواری این منطقه به مرز ترکیه و ورود حجم بالای خوراکی‌های خارجی موجب شده، نظارت‌ها در حوزه مواد غذایی از سوی این مدیریت افزایش یابد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها