|
کدخبر: 45618

عضو اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با گسترش‌نیوز:

چرا در جنگ اقتصادی همگی آرایش جنگی نمی‌گیریم؟

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تحریم‌های سخت این دوره گفت: تنها با همدلی و اتحاد می‌توانیم از شرایط فعلی عبور کنیم.

حمیدرضا قلمکاری در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز با اشاره به اینکه درحال‌حاضر بخش تولید با انبوهی از مشکلات در تأمین مواد اولیه و عرضه محصولات مواجه است و موضوع واردات و عرضه اینترنتی گوشت یخی یکی از دغدغه‌های فعلی است؛ درباره توزیع اینترنتی گوشت گفت: درحال‌حاضر چاره‌ای جز واردات و عرضه اینترنتی گوشت نداریم؛ وقتی بنادر کشور تحریم است، محموله‌های پستی ما توسط ‌DHL تحویل نمی‌شود، باید بپذیریم که در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرارگرفته‌ایم و به کسانی که تصمیم‌گیر هستند، اعتماد کنیم.

gooshtghermez.jpg

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به محدودیت‌های بسیار زیادی که به دلیل تحریم‌ها در کشور وجود دارد گفت: اینکه فقط عملکرد مسئولان را نقد کنیم، کمکی به بهبود وضع موجود نمی‌کند بلکه باید مثل زمان جنگ ایران و عراق که اتحاد خوب و زیادی داشتیم متحد باشیم و مشکلات را به‌تدریج با مشارکت هم حل کنیم. قلمکاری ادامه داد: اینکه با ارز ۴۲۰۰ تومانی بتوانیم مایحتاج اصلی مردم را به دستشان برسانیم اقدام درخور توجه و مناسبی است. قلمکاری در پاسخ به سؤالی درباره کیفیت این محموله‌های وارداتی گفت: نظارت سازمان دامپزشکی کشور و مبادی ذی‌صلاح مثل گمرک، تضمینی است بر اینکه کیفیت گوشت‌های وارداتی کنترل می‌شود. این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: هیچ خبری مبنی بر اینکه کیفیت این گوشت‌ها مناسب نیست گزارش نشده و خود من به‌عنوان یک شهروند چنین خبری را نشنیده‌ام و جایی نخوانده‌ام. قلمکاری درباره راهکار اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی برای تنظیم بازار گوشت و فراورده‌های دامی گفت: با توجه به‌اینکه با ارز چند نرخی مواجه هستیم، ارز ۴۲۰۰ تومانی۷ ارز نیمایی و ارز آزاد، مدیریت و برنامه‌ریزی برای کنترل بازار سخت است. وی افزود: در جنگ اقتصادی تمام‌عیار فعلی باید تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای حاکمیتی، بانک‌ها و مؤسسات بیمه و به‌ویژه تأمین اجتماعی، که بخش خصوصی با آن دست‌به‌گریبان است، و مبادی گمرکات، در کنار بخش خصوصی دست‌به‌دست هم دهند و با مشورت یکدیگر، مشکلات موجود من‌جمله موضوع گوشت و نهاده‌های دامی را حل کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها