|
کدخبر: 44593

ورود مشروبات الکلی از طریق گمرک!

عضو کمیسیون حقوقی مجلس، از ورود محموله ۲۰۰۰ کانتینر مشروبات الکلی از طریق گمرک به کشور خبر داد.

گسترش‌نیوز : این نماینده مجلس گفت: در یک پرونده ۱۱۲۸ کانتینر قاچاق ظروف شیشه‌ای که چندی پیش هم وزیر اطلاعات و هم وزیر وقت اقتصاد ورود این ۱۱۲۸ کانتینر قاچاق از مبادی رسمی گمرک را نفی کردند، حکم صادر شده و علیرغم تکذیب آقایان حکم این پرونده اخیراً در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان صادر شده است. قاچاق ۱۱۲۸ کانتینر تایید و قاچاقچیان هم محکوم شده‌اند.

وی افزود: در نامه‌ای که در ۲۵ دی ماه به معاون اول قوه قضاییه نوشتم، نقص این حکم را یادآور شدم. در این حکم علیرغم اینکه قاچاقچیان خود اظهارکرده‌اند که برخی مدیران و کارمندان گمرک هم در آن پرونده نقش داشته‌اند اما متاسفانه این مدیران و کارمندان خاطی محاکمه و محکوم نشده‌اند.این محموله ظروف شیشه بود که کالاهای آلمانی، رومانی و چک را به عنوان کالای چینی احراز کرده‌اند.

عضو کمسیون حقوقی مجلس گفت: در پرونده دیگری که من در مورد آن نامه‌ای به رئیس گمرک نوشتم، ماجرا از این قرار است که یک محموله سنگین مشروبات الکلی از بندر شهید رجایی ترخیص می‌شده و مبدا آن امارات بود، این محموله قرار بود به صورت ترانزیت به ترکمنستان برود و از مرز سرخص خارج شود. متاسفانه این محموله را نیز به عنوان محموله مواد غذایی احراز کرده‌اند.

مجری برنامه با اشاره به نامه نمایندگان مبنی بر اینکه این محموله شامل ۲ هزار کانتینر بوده در مورد نحوه شناسایی پرسید که دهقان پاسخ داد: اخیرا نیروی انتظامی بخشی از این محموله که به میزان ۸۰۰ تن مشروبات الکلی را در شرق تهران کشف کرد و متوجه شدند این محموله همان محموله‌ای است که قرار بوده ترانزیتی از کشور خارج شود ولی در کشور مانده و استفاده شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها