|
کدخبر: 44181

مدیرعامل گروه صنعتی رامادر در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

جوانی و تخصص، نوآوری می‌آورد

گروه صنعتی رامادر توانسته است چندین پروژه مهم را در کشور عراق، با موفقیت به سرانجام برساند. رامادر قصد دارد به بازار کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج هم وارد شود.

گسترش‌نیوز: زمان زیادی به دومین نمایشگاه ایران گلس‌شو نمانده است. ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه، دومین دوره این نمایشگاه که نخستین و مهم‌ترین نمایشگاه تخصصی صنعت و صنف شیشه است برگزار می‌شود. در همین راستا امروز یکی از شرکت‌های مطرحی که در زمینه اجرای پروژه‌های شیشه‌ای فعالیت می‌کند را معرفی خواهیم. بخش فروش و اجرای پروژه‌ّها، یکی از ستون‌ّهای هر صنعتی به حساب می‌آید. صنعت شیشه کشور بسیار گسترده است و قاعدتاً تعداد شرکت‌ها و اصنافی که در زمینه اجرای پروژه‌ّها و سفارشات مختلف فعالیت می‌کنند زیاد است. درحال‌حاضر وضعیت کسب‌وکار این قبیل شرکت‌ها چگونه است و با چه فرصت‌ها و چالش‌ّ‌ّهایی روبه‌رو هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با مدیرعامل یکی از مهم‌ترین شرکت‌های اجرایی در صنف شیشه، به گفت‌وگو نشستیم. لازم به ذکر است که ایران گلس‌شو به همت شرکت آوای موفق ایرانیان برگزار می‌شود.

akschehreh.jpg

برداشت ما از اشتغال‌آفرینی متفاوت است

نزدیک به ۱۳ سال از آغاز به کار شرکت رامادر می‌گذرد. حوزه فعالیت این شرکت گسترده است و در زمینه‌های مثل نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای، شیشه بالکن، شیشه حمام، شیشه سکوریت، پارتیشن اداری و شیشه نشکن فعالیت می‌کند.

مدیرعامل رامادر بعد از معرفی شرکت و مهم‌ترین زمینه‌های کاری به موضوع مهم اشتغال و اشتغال‌آفرینی پرداخت و اظهارکرد: یکی از جدی‌ترین مباحثی که در گروه صنعتی رامادر دنبال می‌شود اشتغال‌زایی است. تعریف و برداشت رامادر از اشتغال‌زایی با برداشت همکارانش فرق دارد. بیشتر شرکت‌های فعال در این صنف یا نیروی دائمی ندارند یا در مباحثی مانند بیمه، پرداخت حقوق و مزایای قانونی یکسری مشکلات جدی دارند اما این شرکت تمام مراحل قانونی و حقوقی را پشت سر گذاشته و تمامی پرسنل را تحت پوشش بیمه قرار داده است. همه کارکنان از تمامی مزایای قانونی برخوردار هستند.

سه نوع اشتغال‌زایی

حامد اسدپور در تشریح بیشتر این مطلب افزود: اشتغال‌زایی رامادر در سه بخش صورت گرفته است. در بخش اشتغال‌زایی مستقیم، رامادر توانسته است مستقیما برای ۴۰ نیرو شغل ایجاد کند. همان‌طور که می‌دانید صنعت درب اتوماتیک، شیشه سکوریت، کرکره برقی و... مجموعه‌ای از حرفه‌ها، مشاغل، صنعت‌کاران و کارگاه‌ها و... را شامل می‌شود و رامادر با برون‌سپاری بسیاری از این فعالیت‌ها توانسته است سبب رونق تولید و درنتیجه تحرک و ادامه حیات بسیاری از آنها شود. می‌توان گفت که رامادر درمجموع برای چیزی حدود ۳۰۰ نفر، اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است. اشتغال‌زایی، نوع سومی هم دارد که می‌توان اسم آن را اشتغال‌زایی پروژه‌ای گذاشت. در این نوع از اشتغال، نیروها به‌صورت فصلی و پروژه‌ای و در قالب پیمانکاری مشغول به کار می‌شوند. آمار اشتغال‌آفرینی رامادر در این فقره تقریبا به ۴۰ نفر رسیده است.

۲۴ هزار پروژه انجام داده‌ایم

حامد اسدپور در بخش بعدی سخنانش به مهم‌ترین موفقیت‌ها و دستاوردهای داخلی و خارجی این شرکت پرداخت و اظهارکرد: گروه صنعتی رامادر تاکنون بیش از ۲۴۰۰۰ پروژه را انجام داده است؛ یعنی به‌طور متوسط روزانه ۵ پروژه موفق! البته خود را به بازار داخل محدود نکرده‌ایم و در فاز اول، همکاری با کشور عراق را شروع کرده‌ایم و توانسته‌ایم چندین پروژه را با موفقیت به پایان برسانیم. در فازهای بعدی، همکاری با کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج‌فارس را شروع خواهیم کرد. البته در شرایط کنونی با مسائلی مثل تحریم و دشوارهایی که این موضوع ایجاد کرده است مواجه هستیم.

همکاری با برندهای داخلی و خارجی

مدیرعامل گروه رامادر در ادامه از همکاری تنگاتنگ این شرکت با یکی از تولیدکنندگان شناخته‌شده صنعت شیشه سخن گفت و اظهارکرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها و ویژگی‌های گروه صنعتی رامادر همکاری با برندهای معتبر جهانی و ملی است. شیشه سکوریت اصلی‌ترین محصول مورد‌نیاز ماست. در این راستا، رامادر در طول بیش از یک دهه همکاری تنگاتنگی با کارخانجات آذرجام داشته است.

آذرجام اکنون وارد چهارمین دهه فعالیت خود شده و از خوشنام‌ترین کارخانجات شیشه سکوریت ایران است. کیفیت بالای تولید به همراه برخورداری از استانداردهای لازم هر فعال این صنف را ترغیب به همکاری با آن می‌کند.

قابلیت تولید شیشه سکوریت در ابعاد گوناگون، توانایی تحویل فوری شیشه، تولید شیشه بدون خش از ویژگی‌های تولیدات این شرکت است. علاوه بر این، برخورداری از دو فاز کارخانه‌ای در نزدیک‌ترین نقطه ممکن در تهران، امکان تولید در هر تیراژی را برای آن فراهم ساخته است.

وی در تشریح بیشتر همکاری‌های میان دو شرکت گفت: در کل همکاری گروه صنعتی رامادر با کارخانجات آذرجام یک همکاری برد - برد برای طرفین است. مدل کسب و کار میان این دو مجموعه در حوزه B۲B بوده که از نوع Intermediary-oriented می‌باشد. در این حوزه کسب و کار تعامل، تخصص و کیفیت حرف اول را می‌زند. پس به این علت است که می‌گوییم بین آذرجام و رامادر رابطه برد - برد برقرار است.

سرمایه‌ای از جنس جوانی و متخصص

مدیرعامل گروه صنعتی رامادر، وضعیت بازار را رضایت‌بخش دانست و گفت: رامادر در سال‌های اخیر با وجود رکود حاکم بر بازار، با تکیه بر نیروهای جوان، نصب دقیق و مهندسی و استفاده از باکیفیت‌ترین یراق‌آلات توانسته است توانایی رقابتی خود را بالا ببرد و به لطف خدا از بحران‌ها به‌خوبی عبور کند.

aks2.jpg

نوسان ارزی، نوسان نرخ می‌آورد

اسدپور در تشریح مهم‌ترین مشکلات فراروی این مجموعه گفت: نوسان ارز به بی‌ثبات شدن قیمت‌ها منجر می‌شود و بیش از هر عامل دیگری به مشاغل خدماتی آسیب می‌زند. نرخ برای مشتری یک چالش اساسی است و ما همواره سعی کرده‌ایم با حفظ کیفیت، رضایت مشتری را به‌دست آوریم. از طرف دیگر، این چالش‌های ارزی، تامین و واردات کالاهای اورجینال و باکیفیت را مشکل می‌سازد.

توانمند در تولید شیشه بالکن تاشو

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: در همه جای دنیا، دولت‌ها از صنایع خود حمایت می‌کنند. صنایع قلب تپنده اشتغال‌زایی هستند و برای کشور رونق اقتصادی به همراه می‌آورند. دولت با اعطای تسهیلات و تمهیدات بیمه‌ای و مواردی از این قبیل می‌تواند نقش اساسی در حفظ این بخش کلیدی ایفا کند.

حامد اسدپور در توصیف توانمندی‌ها و نوآوری‌های مجموعه خود گفت: برخورداری از نیروهای متخصص و جوان این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که بدون ترس، دست به نوآوری بزنید. شیشه بالکن به‌صورت تاشو یکی از نقاط قوت گروه صنعتی رامادر است که اکنون در تولید آن به خودکفایی کامل رسیده‌ایم. کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از عبور سرما و گرما، کاهش صدای محیط و حفظ محل از گزند آلودگی‌ها ازجمله مهم‌ترین فواید نصب شیشه بالکن است. هماهنگی با شهر هوشمند و هوشمند‌سازی امکانات، به‌طورجدی در واحد تحقیق و توسعه گروه صنعتی رامادر دنبال می‌شود. در آینده خبرهای خوبی دراین‌باره خواهید شنید.

ارسال نظر