|
کدخبر: 43709

مدیرعامل کربنات کاسپین در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

امسال هم در نمایشگاه شرکت می‌کنیم

به اعتقاد مدیرعامل کربنات کاسپین، صنعت ایران در بخش تولید پودر آهک، توانمند است و ماشین‌آلات پیشرفته روز را در اختیار دارد.

گسترش‌نیوز: نزدیک شدن دومین دوره نمایشگاه ایران‌ گلس‌شو فرصت و بهانه‌ای است برای گفت‌وگو با فعالان بخش‌های مختلف صنعت شیشه. در این میان بخش معدن و مواد اولیه، اهمیت حیاتی دارد. در همین راستا با مدیرعامل یکی از شرکت‌های معدنی به گفت‌وگو نشستیم تا با وضعیت تولید و کسب‌وکار آشنا شویم. لازم به ذکر است که دومین دوره نمایشگاه ایران گلس‌شو ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه دایر خواهد بود. این نمایشگاه به همت شرکت آوای موفق ایرانیان برگزار می‌شود.

madanpodreahan1.jpg

روی تولید پودرآهک تمرکز کرده‌ایم

مدیرعامل کربنات کاسپین در معرفی این مجموعه گفت: ما روی بخش شیشه تمرکز کرده‌ایم ولی علاوه بر این بخش در دو بخش دام و طیور و صنایع هم کار می‌کنیم. در بخش شیشه، پودر آهک تولید می‌کنیم. همان‌طور که می‌‌دانید پودر آهک مهم‌ترین ماده اولیه شیشه است و صنعت شیشه با آن معنا پیدا می‌کند. سعی کرده‌ایم از بالاترین فناوری روز استفاده کنیم. بیشتر ماشین‌آلات ما محصول فایر آلمان است.

درمجموع راضی هستیم

وی در رابطه با میزان اشتغال‌آفرینی و حجم تولید این شرکت گفت: درحال‌حاضر حدود ۲۰ نفر در بخش معدن کار می‌کنند. تولید روزانه ما به میزان سفارشی که دریافت می‌کنیم بستگی دارد ولی اگر بخواهیم میانگین بگیریم باید بگویم که الان تقریبا روزی ۸۰ تا ۱۰۰ تن پودر آهک از معدن قوش‌قیه تولید می‌کنیم. کل مصرف خود را در اختیار کارخانه‌ها و تولیدی‌های داخل کشور می‌گذاریم و صادرات نمی‌کنیم. کسب‌وکار این روزها بد نیست اما در مقایسه با گذشته، تعریفی ندارد. کمبود نقدینگی داریم ولی درمجموع راضی هستیم چون کارخانه‌ها کار می‌کنند و ما پودر آهک‌ موردنیاز آنها را تولید می‌کنیم. مشتریان ما کارخانجات و تولیدی‌های بزرگ هستند و این مسئله باعث می‌شود که مشکل چندانی نداشته باشیم.

احمدی در ادامه به بحث فناوری پرداخت و گفت: کمتر دستگاه و ماشین‌آلاتی پیدا می‌شود که صنعت تولید پودر آهک کشور آن را در اختیار نداشته باشد. ما در مجموعه کربنات کاسپین تقریبا همه ابزارهای روز را در اختیار داریم.

کیفیت نمایشگاه خوب بود

مدیرعامل کربنات کاسپین حضور در نمایشگاه‌ صنعت شیشه را مفید دانست و گفت: نمایشگاه تخصصی سال گذشته از کیفیت خوبی برخوردار بود و امسال هم اگر غرفه در اختیار ما قرار داده شود قصد داریم در آن شرکت کنیم. حضور در نمایشگاه‌های این‌چنینی باعث می‌شود که شرکت‌ها و تولیدکنندگان دیده شوند، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و جدیدترین محصولات خود را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها