|
کدخبر: 43433

مدیرعامل شرکت کاژه در گفتگو با گسترش‌نیوز:

خود را به کارکنانم متعهد می‌دانم

به اعتقاد مدیرعامل شرکت کاژه دولت باید برای شرکت‌های بنگاه‌های تولیدی کوچکی که قصد حضور در نمایشگاه شیشه را دارند تسهیلات قائل شود.

گسترش‌نیوز: شیشه‌های دکوراتیو یا تژئینی بیش از همه در بخش ساختمانی استفاده می‌شوند. رونق این بخش جدید از صنعت شیشه در کنار آشتغال‌آفرینی می‌تواند درآمد ارزی قابل‌توجهی را نصیب کشور کند. در همین راستا با مدیر یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ای که روی این بخش مهم، تمرکز کرده است گفتگو کردیم تا با ریزه‌کارهای کسب و کار و موانع پیش‌روی آنها آشنا شویم. در پایان گفتگو نظر مدیر‌عامل کاژه را درباره تاثیر نمایشگاه صنعت شیشه در رونق کسب و کار اهالی این صنعت جویا شدیم. دومین دوره نمایشگاه ایران گلس‌شو ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. این نمایشگاه به همت آوای موفق ایرانیان برگزار می‌شود.

kaje1.jpg

کار ما پروژه‌ای است

مدیرعامل کاژه در ابتدا نحوه کار این قبیل شرکت‌ها را شرح داد: ما محصولات دکوراتیو شیشه‌ای تولید می‌کنیم. محصولات تولیدی ما بیشتر در پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود. در واقع ما اول پروژه را تحویل می‌گیریم و بعد متناسب با سفارش مشتری، محصول دکوراتیو را تولید می‌کنیم.

همسایگان بازار خوبی هستند

محمد رحیمی در ادامه به بحث صادرات پرداخت و گفت: شرکت ما نوپاست و در زمینه صادرات، حضور چندانی در بازارهای خارج از کشور نداریم. البته در خارج از کشور یکی دو پروژه گرفته‌ایم و انجام داده‌ایم. همانطور که گفتم روال کار شرکت‌هایی مثل بر کار پروژه‌ای مبتنی است. این گونه نیست که یک‌سری از کالاها را به صورت ثابت و مستمر تولید و صادر کنیم. از تکنیک اروپایی استفاده می‌کنیم. طرح و نقش‌ها را بومی‌سازی کرده‌ایم و آن را با فرهنگ ایرانی سازگار کرده‌ایم. کشورهای همسایه می‌تواند بازار خوبی برای ما باشد.

kaje2.jpg

رکود مسکن به ضرر ماست

محمد رحیمی در رابطه با وضعیت بازار گفت: رونق کسب و کار شرکت‌هایی مثل شرکت ما به شرایط ساخت‌وساز و بازار مسکن بستگی دارد. باید منتظر بود و دید آیا این بازار از رکود خارج می‌شود یا نه. اگر این اتفاق بیفتد بازار ما هم جان می‌گیرد. سال گذشته در حال رشد بودیم و به این نتیجه رسیده بودیم که تحولی ایجاد شده و مردم از شیشه‌های ساده به سمت شیشه‌های دکوراتیو تغییر جهت داده‌اند اما بعد از نوسانات ارزی و گرانی و رکودی که ایجاد شد بازار ما هم آسیب دید. امیدواریم این رکود هرچه زودتر به پایان برسد تا ما هم از حالت استندبای خارج شویم.

حضور در نمایشگاه را برایمان راحت کنند

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار داشت: به نظر من دولت در این شرایط می‌تواند به تولیدکننده‌هایی مثل ما که تولیدکننده واقعی هستند کمک کند. تقریبا همه مواد لازم برای این انجام این نوع تولید، داخلی است. شرکت‌های کوچک و متوسط ممکن است توان حضور در نمایشگاه‌ها را نداشته باشند. دولت می‌تواند در این زمینه همکاری کند و شرایط حضور ما در نمایشگاه‌ها را تسهیل کند. سعی کرده‌ایم کارآفرین باشیم، روزنه‌های امیدی دیده‌ایم و خوب پیش رفته‌ایم اما ناگهان بازار با رکود مواجه می‌شود. چه‌خوب است که دولت از راه‌‌هایی مثل موردی که گفتم به مایی که در قبال نیروی خود احساس مسئولیت می‌‌کنیم کمک کند تا مجبور به تعدیل نیرو نشویم.

وی در رابطه با تاثیر نمایشگاه‌ها در رونق کسب و کار تولیدکنندگان گفت: همین مسائل مالی باعث شد که پارسال نتوانیم در نمایشگاه صنعت شیشه حضور داشته باشیم. حوزه شیشه‌های هنری یا دکوراتیو هنوز بازار خود را پیدا نکرده و ورود شرکت‌های بزرگ، کار را برای آنها سخت‌تر کرده است. اگر شرایط حضور در نمایشگاه‌ها فراهم شود می‌توانیم چند مورد از پروژه‌های خود را قبل از آنکه در محل، اجرا کنیم در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار دهیم.

ارسال نظر