|
کدخبر: 41359

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

طلا بیشتر از این‌ها ارزان می‌شود اگر...

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت اگر بازار ارز به‌خوبی مدیریت شود روند کاهشی طلا و جواهر ادامه خواهد یافت و به نرخ جهانی خواهیم رسید.

گسترش‌نیوز: در هفته جاری و به دنبال کاهش نرخ ارز، نرخ طلا هم، کاهش ۲۵۰ هزارتومانی را تجربه کرد. آیا این روند کاهشی ادامه خواهد داشت؟ با گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با رئیس اتحادیه طلا فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر همراه باشید.

ayatmohamdvali.jpg

اگر بازار ارز به‌خوبی مدیریت شود...

به اعتقاد بسیاری از فعالان این حوزه، واردات طلای خام می‌‌تواند نرخ طلا را بیشتر از این‌ها کاهش دهد. آیا واردات طلای خام به‌راستی می‌تواند در کاهش نرخ طلا موثر باشد؟ رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ این سوال اظهارکرد: نرخ طلا نمی‌تواند از نرخ جهانی پائین تر برود. اگر طلا وارد شود روی تولید و دادوستد کشور، تاثیر مثبت خواهد گذاشت. نرخ طلا دارد به نرخ جهانی نزدیک می‌شود و درحال‌حاضر در همین مسیر، حرکت می‌شود و اگر بازار تثبیت شود این اتفاق خواهد افتاد.

آیت محمدولی در تشریح بیشتر این نکته افزود: اگر بتوانند بازار ارز را به‌خوبی هدایت و مدیریت کنند می‌‌توان انتظار داشت که روند کاهشی نرخ طلا همچنان ادامه داشته باشد. امیدوارم حادثه غیرمترقبه‌ای پیش نیاید.

سایتی که تصمیم‌گیری را برای مردم راحت می‌کند

دیروز سایت رسمی اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر طی مراسمی رونمایی شد. آیت‌ محمدولی در رابطه با دلیل راه‌اندازی این سایت اظهارکرد: خوشبختانه به یاری اتحادیه و فعالان آن و نیز کمک و همراهی همکاران رسانه‌ای این سایت رونمایی شد تا بتوانیم مسیر رفت‌وآمد را برای همکاران خود و البته برای مردم کمتر کنیم. مردم از این به بعد می‌توانند قیمت‌ها و روند تغییرات آن را به‌صورت لحظه‌ای دنبال کنند و برای تصمیم‌های خود تصمیم‌گیری کنند. البته سایت فعلا کمی کار دارد ولی هدف ما اطلاع‌رسانی لحظه‌ای است. از طریق این سایت اخبار و رویدادهای مهم حوزه کاری خود را منتشر می‌کنیم.

talal.jpg

ارزش‌افزوده، مهم‌ترین مشکل صنف

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا دیروز در مراسم رونمایی سایت از مشکلی سخن گفت که در رابطه با فروشندگان طلا پیش آمده است. آیت محمدولی در تشریح بیشتر این مشکل گفت: یکی از مشکلاتی که برای فروشندگان طلا ایجاد شده بحث ارزش‌افزوده است. البته کارشناسی‌های زیادی درباره ارزش‌افزوده انجام شده و کمیسیون‌های مختلف مجلس، سازمان مالیاتی و بخش‌هایی از دولت؛ موارد مرتبط را گوش کرده و بررسی کرده‌اند. بحث معافیت قرار بود به صحن علنی مجلس برود که متاسفانه و احتمالا به خاطر دلایلی مثل گرفتاری کاری، هنوز به صحن علنی مجلس برده نشده است. اگر به صحن علنی برود و مطالبه ما اجرایی شود بدون شک یکی از اساسی‌ترین مشکلات صنف طلا و جواهر حل خواهد شد و بازار صنف، رونق خواهد گرفت.

واحدهای زیادی تعطیل کرده‌اند

وی در تشریح وضعیت کسب‌وکار در صنف خود اظهارکرد: آمار دقیقی در دست نداریم ولی تعداد زیادی از همکاران ما چه در بخش تولید و چه در بخش فروش، واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند. آنهایی که هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند نیروهای خود را به حداقل رسانده‌اند. جای تاسف است چون صنف تولید و فروش طلا اگر بستر لازم برایش فراهم شود و به‌خوبی ساماندهی شود می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد و نقش پررنگ‌تری در اشتغال‌زایی داشته باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها