|
کدخبر: 39556

آمار جدید گوشی‌های وارداتی اعلام شد + جزئیات

در دوره زمانی هفته ماهه (ابتدای سال ۹۷ تا پایان مهر) یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده که از این میزان ۲۱۰ هزار و ۶۱۱ دستگاه گوشی مربوط به مهرماه است.

گسترش نیوز: یک سال از اجرای طرح کددار کردن گوشی تلفن همراه (رجیستری) با هدف ساماندهی روند ورود گوشی‌ها به کشور و مبارزه با قاچاق آن می‌گذرد و هم اکنون تمام نشان‌های تجاری مشمول این طرح هستند.

mobileprice.jpg

با اجرای این طرح شاهد افزایش واردات رسمی گوشی به کشور هستیم به گونه‌ای که از ابتدای امسال تا پایان مهرماه تعداد یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۶۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار وارد کشورمان شده است.

این میزان واردات در مقایسه با هفت ماهه نخست ۱۳۹۶ از نظر تعداد ۲۸ درصد و به لحاظ ارزشی ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

براساس گزارش گمرک در هفت ماه نخست ۱۳۹۶ نیز یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۸۵۳ دستگاه گوشی به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۴۴۵ هزار دلار بوده است.

گمرک ایران همچنین درباره آخرین وضعیت ورود گوشی‌های مسافری اعلام کرد: مسئولیت گمرک راه‌اندازی سامانه اظهار گوشی‌های مسافری بوده که این اقدام صورت گرفته و حقوق و عوارض گمرکی همه گوشی‌های مسافری که در سامانه گمرک اظهار شده طبق مقررات اخذ و کد رهگیری صادر شده است.

البته، اطلاعاتی از مسافر، گذرنامه و اطلاعات ورود توسط واحدهای ذیربط در اختیار سازمان گمرک قرار نگرفته و با توجه به این موضوع، کنترل و راستی آزمایی اطلاعات گوشی‌های مسافری در حوزه مسئولیت‌های گمرک نیست.

منبع: گمرک

ارسال نظر