|
کدخبر: 37898

گسترش نیوز از طرح عروسی ارزان قیمت برای زوج‌های جوان گزارش می دهد؛

«ازدواج آسان» فقط با ۱.۵ نیم میلیون تومان

رتق‌وفتق مراسم ازدواج فقط با یک و نیم میلیون تومان! ظاهر این جمله وسوسه‌برانگیز، مثل تیتر آگهی‌های تبلیغاتی است که این روزها، زیاد می‌بینیم، می‌شنویم و بعد به خود میگوییم «امکان نداره، دروغه، کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است».

گسترش نیوز: این‌یکی اما نه دروغ است نه محال. چون تابه‌حال بیش از ۳۰۰ هزار زوج از همین طریق به خانه بخت رفته‌اند. ۲۰ سال از تولد کانون ازدواج اسان می‌گذرد اما بسیاری حتی اسم آن را نشنیده‌اند.

وقتی دعوای خانوادگی، سبب خیر شد

۱۳ سال قبل، دولت اقدام به تصویب قانون ازدواج آسان گرفت. به دنبال وضع این قانون، کانون‌های متعددی در سراسر کشور شکل گرفتند که همگی تحت همین عنوان فعالیت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کانون‌ها، کانون ازدواج آسان سیدالشهدا است. کانونی که جز نخستین‌هاست و هنوز در این زمینه پیشتاز است. همه‌چیز از وقتی شروع می‌شود که بنیان‌گذار کانون، دعوای خانوادگی که جلوی یک مجتمع قضایی رخ می‌دهد را می‌بیند.

دو خانواده بر سر مسائل مادی که معمولا قبل از ازدواج باید تکلیفشان مشخص شود بگومگو می‌کنند. این مسئله توجه صالح گلشن و همسرش را جلب می‌کند و دست‌به‌کار می‌شوند. همین یک کانون از آن زمان، جوانان بسیاری را به خانه بخت فرستاده و جهیزیه‌های فراوانی تهیه کرده است ولی هنوز تعداد اندکی آن را می‌شناسند. حالا کمتر شهری پیدا می‌شود که یک کانون ازدواج آسان در آن شکل نگرفته باشد.

کانون ازدواج آسان چه خدماتی ارائه می‌کند

در این رابطه گفت‌وگویی با رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران داشتیم. خسرو ابراهیم نیا به خبرنگار ما گفت که درحال‌حاضر فقط برای غذای هر مهمانی که به مراسم عروسی دعوت می‌شود باید به‌طور میانگین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان در نظر گرفت. البته می‌دانیم که هزینه‌های ازدواج به شام عروسی محدود نمی‌شود و زوج‌ها باید برای مراسم عقد، کارت دعوت، آرایشگاه، لباس عروس، خودرو و تزئینات آن، میوه و شیرینی، عکاسی و فیلم‌برداری، گروه موسیقی و بسیاری موارد دیگر هزینه کنند. با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که این موارد در خوش‌بینانه‌ترین حالت، حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت. اکنون زوج‌ها به یاری کانون ازدواج آسان می‌توانند با پرداخت ۱.۵ میلیون تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. البته باید توجه داشت که پرداخت ورودی تالار با خود زوج است.

ebrahiminia01.jpg

نکته مهم دیگر آن است که مقدار مشخص شده برای ۱۰۰ نفر مهمان در نظر گرفته شده و اگر تعداد، بیشتر باشد در ازای هر نفر، مبلغی اخذ می‌شود. درحال‌حاضر بیشتر کانون‌ها برای هر نفر ۹ هزار تومان دریافت می‌کنند.

کانون ازدواج آسان برای عملی کردن این امر غیرممکن، با شمار زیادی از موسسات، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها قرارداد بسته است. زوجی که در یکی از این کانون‌ها ثبت‌نام کرده است به آرایشگاه، موسسه عکاسی و فیلم‌برداری و فروشگاه لباسی که طرف قرارداد کانون است معرفی می‌شود و تمامی هزینه‌ها توسط کانون پرداخت می‌شود. درحال‌حاضر فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و شرکت‌های بی‌شماری، طرف‌قرارداد کانون‌های ازدواج آسان هستند و قدرت انتخاب زوج‌ها به‌هیچ‌عنوان، کم نیست. به‌عنوان‌مثال اگر زوج‌ها کارت عروسی فلان مغازه را نپسندند می‌توانند به یکی دیگر از بنگاه‌هایی که طرف‌قرارداد کانون است مراجعه کنند. در بیشتر نقاط شهر تهران به شرکت‌های طرف‌قرارداد کانون، دسترسی خواهید داشت. نکته مهم دیگر آنکه، ازدواج‌هایی که به کمک کانون‌های ازدواج آسان برگزار می‌شود به‌هیچ‌عنوان گروهی نیست.

چه کسانی می‌توانند از خدمات کانون‌های ازدواج آسان استفاده کنند

در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. در کانون‌های ازدواج آسان به روی همه زوج‌هایی که می‌‌خواهند از خدمات آنها استفاده کنند باز است. تنها کاری که باید انجام داد مراجعه به یکی از دفاتر کانون، ثبت‌نام و انجام امور و رویه‌های اداری است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

نکته مهم دیگر به ماهیت کانون‌های ازدواج آسان مربوط می‌شود. این کانون‌ها در اصل موسسه نیکوکاری هستند و بخش عمده بودجه آنها توسط بازاریان و نیکوکاران تامین می‌شود. این مسئله ممکن است باعث نگرانی زوج‌ها و خانواده‌ها شود اما از این نظر هم جای نگرانی نیست چون این مسئله هیچ‌جا و تحت هیچ عنوان ابراز نمی‌شود.

  • زهرا ارسالی در

    سلام ازکجا باید ثبت نام کنم شماره تماسی ادرسی چیزی میدین

  • میثم ارسالی در

    سلام

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها