|
کدخبر: 35866

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی مجلس:

دریافت مابه‌التفاوت ارزی تخلف قانونی است

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی در مجلس می گوید از آنجایی که در دستورالعمل قبلی واردات کالا ما به التفاوت ارزی مطرح نبود، دریافت این مبلغ از وارد کنندگان خلاف قانون است.

khojaste.jpg

گسترش نیوز: امیر خجسته با اشاره به دریافت ما به التفاوت ارزی در ازای ترخیص کالا از کمرگ های کشور، توضیح داد: از سبک جدید مسئولان کمرگ و وزارت اقتصاد در زمینه ترخیص کالاهای وارداتی تعجب می کنم، در دستوالعمل گذشته دریافت ما به التفاوت ارزی وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در دستوالعمل ثبت سفارش قدیم حرفی از دریافت ما به التفاوت زده نشده، دولت باید با رویه گذشته نسبت به ترخیص کالاها اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دولت خون مردم را می مکد، بیان داشت:در روال گذشته واردات کالا چه زمانی که ارز 3500 تومان تخصیص داده می شد چه زمان ارز 4 هزار و 200 تومان ما به التفاوت ارزی وجود نداشت این مسئله برای ثبت سفارش های جدید مطرح است.

وی گفت: بنابراین ترخیص کالاهایی که در 5 ماه گذشته ثبت سفارش شده در ازای پرداخت ما به التفاوت ارزی رویه غلط و غیرقانونی است.

واردکنندگان تحت فشار کمرگ در حال تعطیلی اند

خجسته در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه عطف به ما سبق شدن دریافت ما به التفاوت ارزی خلاف دستور العمل ها است، عنوان کرد: واردکنندگان طبق روال و دستورالعمل گذشته نسبت به خرید کالا اقدام کرده اند و اینکه اکنون بخواهیم با دستورالعمل جدید با آنها برخورد کنیم رویه درستی نیست.

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد و شفافیت اقتصادی با تاکید براینکه دریافت ما به التفاوت ارز از واردات گذشته خلاف قانون است، بیان داشت: بسیاری از شرکت های وارد کننده به دلیل فشار کمرگ برای دریافت ما به التفاوت ارزی به مرز تعطیلی رفته اند، دولت نباید خون مردم را در شیشه و از هر فضایی برای دریاف پول از آنها استفاده کند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: با توجه به تحت فشار قرار گرفتن فعالان اقتصادی، به وزیر اقتصادی و رئیس سازمان کمرگ های کشور در زمینه دریافت ما به التفاوت ارزی تذکر می دهیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر