|
کدخبر: 35394

با شش خانم کارآفرین برتر ایران آشنا شوید

در ایران خانم‌های متعددی هستند که از نخستین روزهای ایجاد اکو سیستم کارآفرینی تاثیر بسزایی بر آن و اشتغالزایی در داخل داشته‌اند. در اینجا به شما ۶ نفر از زنان کارآفرین برتر ایرانی را معرفی می‌کنیم که باید درباره آنها بیشتر بدانید.

گسترش نیوز: هنگامی که اکوسیستم کارآفرینی ایران در حال شکل گیری بود زنان خلاق و دانش آموخته ایرانی فضای محدودی برای نقش آفرینی داشتند اما این روزها شاهد استارتاپ‌های متعددی در ایران هستیم که توسط خانم‌ها مدیریت و رهبری می‌شوند.

آسیه حاتمی فارغ التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیر کبیر تهران بنیانگذار و مدیرعامل وبسایت ایران تلنت، که آن را در سال ۱۳۸۲ پایه‌گذاری کرد. این وبسایت یک سرویس کاریابی آنلاین است. بیش از ۵۰۰ هزار نفر از افراد متخصص و تحصیل کرده ایرانی در آن عضو هستند که حوزه‌ها و مشاغل مختلف را پوشش می‌دهد.

اگرچه، این زنان مستعد و سخت‌کوش با موانع بسیاری مواجه‌اند اما از اینکه هر روز در ایران مسیر مشارکت و تبدیل خانم‌ها به کارآفرینان حوزه فناوری هموار تر و آسان تر می‌شود خوشحال هستند. با نگاهی به آمار می‌توان دریافت که آنها ثابت کرده‌اند استحقاق بیش از این‌ها را دارند و آینده در اختیار آنها است.

AseyehHatami.jpg

گلرخ بحری فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با تمرکز بر مدیریت بازاریابی عمومی از مدرسه کسب و کار بهار است. او بنیانگذار موسسه مهربان، یک پلت فرم خیریه برای امور عام المنفعه در ایران است. آنها پلت فرم تامین مالی خود را به گونه‌ای طراحی کردند که هر کس به میزان تمایل خود به آن کمک کند. با حداقل پرداخت ۱۰۰۰ تومان می‌دانید که در حال ساختن جهانی بهتر در کنار هزاران فرد سخاوتمند دیگر هستید. این شرکت در بسیاری از پروژه‌های ابتکاری و خیریه دیگر از جمله امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و قربانیان بلایای طبیعی در ایران دیگر مشارکت می‌کند.

Golrokh Bahri.jpg

لنا وفایی در ۱۸ سالگی به کانادا- شهر ونکوور مهاجرت کرد و در آنجا موفق به اخذ مدرک کارشناسی مهندسی ژئوتکنیک شد. پس از آن به نیویورک سفر کرد و در آنجا در رشته معماری ادامه تحصیل داد. نخستین نشانه‌های علاقه او به کشف شهرها در دوران جابه‌جایی به عنوان دانش آموز پدید آمد. در سال ۱۳۹۴ وفایی همکاری خود را با پروژه اپلیکیشین پیاده آغاز کرد. این برنامه به کاربران امکان درج تجربیات خود از شهر تهران بسته به موقعیت مکانی آنها را می‌دهد. در سال ۹۶، پیاده به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در رویداد کارآفرینی راه ابریشم تهران انتخاب و قدردانی شد.

Lena Vafaey.jpg

نازنین دانشور کارشناسی خود در رشته فناوری اطلاعات را از دانشگاه امیرکبیر تهران دریافت کرده است. پس از آن برای یافتن شغل به آلمان مهاجرت کرد. سپس به ایران بازگشت و چند سال بعد ایده یک سرویس تحویل مواد غذایی را اجرایی کرد. او بنیانگذار و مدیرعامل موسسه تخفیفان است. یکی از بزرگترین وبسایت‌های خرید آنلاین در ایران!

Nazanin Daneshvar.jpg

نیکو نیکنام دارای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه پنج سال فعالیت در بازار نشر و طراحی را دارد. او به عنوان طراح آزاد گرافیک و وب همچنین ناظر چاپ با موسسات بسیاری همکاری داشته است. نیکنام در سال ۹۴ شرکت استارتاپ خود را تحت عنوان «نیک پرینت» راه‌اندازی کرد. نیک پرینت یک سرویس آنلاین برای تحویل سفارشات طراحی و چاپ در تهران است.

Nikoo Niknam.jpg

تبسم لطیفی فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف و دارای مدرک کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی از همان دانشگاه است. وی به منظور ادامه تحصیل از خرم آباد به تهران نقل مکان کرد. چندی بعد توانست شبکه‌ای از آشپزهای خانگی را تحت عنوان «مامان پز» راه‌اندازی کند به این صورت که زنان خانه دار هر روز غذای خانگی آماده کرده و به مشتریان در سراسر شهر تحویل می‌دهند.

Tabassom Latfi.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها