|
کدخبر: 34281

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت:

نخستین محموله مرغ از مازندران صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: برای نخستین بار محموله مرغ گرم از استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

گسترش‌نیوز: محمد محمدپور عمران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مدرن‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی طیور دنیا که اخیرا در مازندران به بهره‌برداری رسیده، این صادرات را انجام داده است.

morghdarii.jpg

وی با اشاره به مجوزهای صادره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای بهره‌برداری از این واحد صنعتی خاطرنشان کرد: در این صادرات از بسته‌بندی‌های جدیدی استفاده شده که مرغ را حداقل برای ۱۲ روز بدون انجماد نگه می‌دارد و با توجه به استقبال طرف خارجی پیش‌بینی می‌شود که هفته‌ای ۱۰۰ تن صادرات مرغ گرم از این واحد صنعتی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه این صادرات از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انجام شده اما لازم است با توجه به افزایش صادرات استان در آینده، کریدور هوائی ساری به کشورهای هدف برقرار شود، یادآور شد: با توجه به مازاد ظرفیت تولید طیور در کشور و مشکلاتی که از عدم جذب بازار داخل برای تولیدکنندگان وجود دارد، راهبرد صادرات می‌تواند به فعالان عرصه طیور کمک کند بنابراین نیازمند این هستیم که جهت رقابت در بازارهای جهانی برای حمل‌ونقل طیور مشوق‌هایی پرداخت شود.

وی به سابقه صادرات صنایع غذایی از مازندران به کشورهای آسیایی‌، اروپایی، افریقایی و امریکایی اشاره کرد و با بیان اینکه صنایع غذایی استان در کشور پیشرو هستند، گفت‌: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با حمایت استاندار زیر ساخت‌های لازم را به منظور توسعه صادرات ایجاد خواهد کرد و استاندار محترم نیز قول دادند در صورت ارائه جدول زمانی منظم از سوی صادرکنندگان نسبت به راه‌اندازی کارگروه هوایی از ساری اقدام شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر