|
کدخبر: 34241

واردات «گل محمدی» به کشور ممنوع شد + سند

در شرایط فعلی نیز کشورمان در زمینه تولید گل و گیاه، مقام ۱۷ را بین کشورهای دنیا دارد و با تولید انواع گل و گیاه در کشور، ۱۰۰ هزار خانواده امرار معاش می‌کنند.

گسترش‌نیوز: علاوه بر قاچاق انواع گیاهان از کشورهایی چون ترکیه، عراق و جنوب شرق آسیا، واردات رسمی برخی انواع گل‌ها که تولید آن در داخل کشور به راحتی امکان‌پذیر است، فعالیت کشاورزان و گلخانه داران هموطن را با مشکل مواجه کرده و به علت جذابیت نام‌ها و تبلیغات برخی فروشندگان، این روزها نوع وارداتی گلها در ویترین بسیاری گل فروشی‌ها خود نمایی می‌کند.

golmohammadi.jpg

آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون شاخه گل و گیاه در کشور تولید شده که با توجه به این میزان تولید، واردات این محصول به ۳ برابر نیاز کشور رسیده است.

بر این اساس، دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در بخشنامه‌ای خطاب به سازمان توسعه تجارت، اعلام کرده، حسب تصمیمات جدید این وزارتخانه، ثبت سفارش و واردات گل خشک و گلبرگ تازه گل محمدی تحت ردیف تعرفه ۱۲۱۱۹۰۹۱ تا اطلاع ثانونی ممنوع است.

با توجه به اینکه در شرایط فعلی نیز کشورمان در زمینه تولید گل و گیاه، مقام ۱۷ را بین کشورهای دنیا دارد و با تولید انواع گل و گیاه در کشور، ۱۰۰ هزار خانواده امرار معاش می‌کنند، این ممنوعیت موجب خواهد شد تولیدکنندگان هموطن، با جدیت و انگیزه بیشتری مشغول فعالیت شوند.

در عین حال، خروج ارز بابت واردات اقلامی چون گل محمدی یا همان گل رز نیز متوقف می‌شود که در شرایط فعلی، اقدامی ضروری به شمار می‌رود.

منبع: صبحانه‌ آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها