|
کدخبر: 33559

ارز ۴۲۰۰تومانی شامل لوازم آرایشی و بهداشتی نمی شود!

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات، گفت: براساس بخشنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده لیست کالاهایی که نرخ دلار برای واردات‌شان‌ تغییر می‌کند کند اعلام شده که لوازم آرایشی و بهداشتی نیز جزو آن است.

گسترش نیوز :در پی نوسانات ارزی، دولت اقدام به راه‌اندازی سامانه نیما یا همان نظام یکپارچه ارزی کرد که در قالب آن برای کالاهای اساسی دلار ۳۸۰۰ تومانی و برای بقیه کالاهای وارداتی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا کند و در پی آن قرار شد لیست اقلامی برای کالاهای صادراتی مشمول بازگشت ارز حاصل از صادرات و برای واردات نیز لیست اقلام کالاهای ضروری تدوین و ابلاغ شود اما زمزمه‌هایی مبنی بر راه‌اندازی نرخ سوم ارز یا همان نرخ توافقی که بین صادرکننده و واردکننده توافق می‌شود، مطرح شده که لوازم آرایشی و بهدایکی از این کالاهاست که لیست تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن صحبت شده است.

در این زمینه فریبرز گشایشی اظهار کرد: بعید می‌دانم که تاکنون کسی از واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته باشد و از واردکنندگان نیز چنین چیزی را نشنیده‌ام.

وی با بیان این‌که برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی بعید است که ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهند، گفت: با توجه به این‌که ۱۵ کارخانه برای تولید این کالا در فرودگاه پیام و چهار کارخانه در قشم در حال راه‌اندازی است، در اکثر کالاهای این گروه بی‌نیاز خواهیم شد.

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که نباید از کره جنوبی و ترکیه بسیاری از اقلام لوازم آرایشی و بهداشتی را وارد کنیم، ادامه داد: در حال حاضر کالاهایی چون مواد غذایی و دارو در اولویت بالاتری برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند و انتظار نداریم که به لوازم آرایشی و بهداشتی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا کند.

گشایشی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۳۹۷ بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی تولید خواهد شد.

وی در خصوص ادامه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: در هر صورت بخشی از محصولات تخصصی مثل شامپوها و کرم‌های خاص و هایتک وارد می‌شود، اما قرار نیست که همه اقلام مثل صابون به ایران وارد شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها