|
کدخبر: 32591

کابینت زدن چقدر آب می‌خورد/ قیمت‌های لاکچری

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی و کابینت غیر چوبی، بابیان اینکه کابینت‌های آشپزخانه نقش مهمی در دکور خانه ایفا می‌کند، گفت: از آنجایی که بیشتر آشپزخانه‌ها اپن هستند از این‌رو شیک بودن کابینت‌ها نقش مهمی در بحث دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند.

به گزارش گسترش نیوز : خانم‌های خانه بیشترین وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند از این‌رو دکور آنجا برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. این روزها ایجاد هماهنگی بین رنگ کابینت‌های خانه با سرویس مبلمان در خانه به یک اصل در طراحی منازل تبدیل شده است.

علی جعفری به مردم توصیه کرد پیش از اینکه نصاب برای نصب کابینت اقدام کند نخست لازم است که بین خریدار و فروشنده قرارداد منعقد شود تا فروشنده به میزان توان مالی خریدار برای او هزینه کند. متاسفانه بی‌توجهی به این مهم باعث ایجاد برخی مشکلات شده است.

به گفته وی؛ نرخ تصویب شده در کابینت‌فروشی‌ها وجود ندارد در واقع نرخ کابینت‌ها، متری محاسبه می‌شود یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری ام دی اف حدود ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. البته نرخ‌ها بنا به جنسی که خریدار سفارش می‌دهد تغییر می‌کند.

jafari.jpg

این مسئول صنفی با بیان اینکه بین نرخ و میزان لوکسی کابینت نسبت وجود دارد‌، تصریح کرد: این روزها دیگر کمتر کسی کابینت فلزی کار می‌کند چرا که خواهان نسبت به این نوع کارها کمتر شده است درحال‌حاضر دو نوع ام دی اف ساده و براق در بازار موجود است.

جعفری با اشاره به انواع کابینت‌های موجود در بازار، بیان کرد: در دو شکل مدرن و کلاسیک کابینت‌ها طراحی می‌شوند. کار مدرن بسیار ساده است و کار کلاسیک که به آن ممبران می‌گویند بسیار شیک و مجلل است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه کابینت‌های مدرن با مبل‌ راحتی و کابینت‌های کلاسیک با مبل‌ استیل کاربرد دارند، تصریح کرد: کابینت ممبران، طراحی خاص خود را دارد تاج آن فرق دارد و ساده نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که در کدام مدل از کابینت‌ها در اپن آشپزخانه سینک ظرفشویی و گاز رومیزی طراحی می‌شود، بیان کرد: این مدل «جزیره» نام دارد و در خانه‌های بالای ۲۰۰ متر قابل اجراست. این مدل از طراحی بیشتر در خانه‌های مدرن کاربرد دارد اما گاهی برخی طراحان در آشپزخانه‌های کلاسیک نیز استفاده می‌کنند.

جعفری درباره کاربرد کابینت جزیره در آشپزخانه‌ها، گفت: این مدل از کابینت فضای خانه را شیک می‌کند و از آنجایی که معمولا این آشپزخانه‌ها بزرگ است دیگر لازم نیست برای گرم کردن غذا و یا شستن یک لیوان به آن سوی آشپزخانه رفت.

وی با اشاره به اهمیت روی کابینت، خاطر نشان کرد: روی کابینت معمولا از ام دی اف، اچ دی اف و سنگ استفاده می‌کردند اما درحال‌حاضر کورین و کوآرت در طراحی کابینت بسیار باب شده است. کورین وارداتی است و نرخ آن به اندازه کل کابینت است اگر کابینت ۱۵ میلیون شود نرخ کورین مورد استفاده در آن نیز ۱۵ میلیون خواهد شد.

این فعال اقتصادی در پایان بیان کرد: خیابان‌های سهروردی، بنی هاشم و بهار بورس و بازار کابینت‌سازان است مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز کابینت مورد نظر خود را سفارش بدهند. کابینت کردن یک آشپزخانه ۸ متری لااقل ۵ میلیون هزینه خواهد داشت.

با ما سبک زندگی اقتصادی را «گسترش» دهید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها