|
کدخبر: 32228

در گفت‌وگو گسترش با رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو مطرح شد:

۱۲ میلیون اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار خودرو!

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو گفت: گروه خودروسازان سایپا سایت خود را از دسترس خارج کرده است و از امروز فاکتور کردن خودرو را متوقف کرده است.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز ، با بیان اینکه گروه‌های خودروسازی پیش از افزایش نرخ‌ّها نخست محدودیت عرضه ایجاد می‌کنند، افزود: این سیاست زمینه‌ را برای افزایش نرخ‌ها در بازار آماده می‌کند؛ به‌عنوان مثال نرخ کارخانه‌ای، خودروی پارس دیروز، ۵۵ میلیون ۷۰۰ بود اما در بازار این خودرو ۷۲ میلیون خرید و فروش می‌شد.

این فعال اقتصادی با اشاره افزایش ۶ میلیونی تولیدات گروه خودروسازی سایپا، بیان کرد: اگر این افزایش نرخ اعمال شود در بازار شاهد افزایش ۱۲ میلیون تومانی خودرو خواهیم بود.

موتمنی در ادامه درباره اختلاف قیمت‌های خودروها به نسبت کارخانه و بازار، بیان کرد: خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان در بازار، اختلاف ۶ تا ۷ میلیون تومانی دارند، این در حالی است که‌ خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان اختلاف آنها ۱۲ میلیون تومانی دارند.

وی دلیل این افزایش قیمت، را در نبود رقابت در بین خودروسازان، عنوان کرد و افزود: وقتی یک شرکت نیاز بازار را تامین می‌کند نخواهد چند روز خودرو در بازار ارائه ‌کند همین آشفته بازار ایجاد می‌شود. با ارائه نشدن خودرو در بازار اختلاف نرخ زیاد و مصرف‌کننده نهایی آسیب می‌بیند.

با ما سبک زندگی اقتصادی خود را«گسترش» دهید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها