|
کدخبر: 29356

هنوز نرخ مرغ واقعی نشده است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی دلایل افزایش نرخ مرغ را اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون نرخ جوجه یکروزه و دان حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از مهر، محمد یوسفی درباره دلایل افزایش نرخ مرغ در بازار، اظهارکرد: نرخ تمام شده این کالا بالا رفته است و مرغ‌داران هنوز کالای تولیدی خود را به نرخ واقعی که سود کنند، نمی‌فروشند.

وی با اشاره به افزایش نرخ جوجه یکروزه و دان، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نرخ جوجه و دان گران شده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ جوجه یکروزه را درحال‌حاضر حدود ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: احتمال دارد نرخ جوجه طی روزهای آینده بالاتر برود اما اوج افزایش نرخ آن تا اول اسفندماه است و بعد از آن دیگر ما شاهد افزایش نرخ در این زمینه نخواهیم بود.

یوسفی با بیان اینکه نرخ نهاده‌های دامی در بازار هنوز بالا است، ادامه داد: نرخ ذرت تحویل بندر حدودا ۸۵۰ تومان و تحویل مرغداری با افت و کرایه حمل حدود ۱۰۰۰ تومان است؛ همچنین نرخ کنجاله سویا تحویل بندر حدود ۱۶۵۰ تا ۱۷۵۰ تومان است که نزدیک به ۱۵۰ تومان هم کرایه حمل به آن می‌خورد.

وی نرخ مرغ را در میادین میوه و تره بار ۷۱۹۰ تومان، عمده فروشی میدان بهمن ۷۰۰۰ تا ۷۲۰۰ تومان و نرخ مرغ زنده را ۵۴۰۰ تومان اعلام کرد.

یوسفی با بیان اینکه حدود ۴ ماه قبل ستاد تنظیم بازار نرخ کف مرغ را در بازار ۷۱۰۰ تومان و نرخ سقف آن را ۷۸۰۰ تومان تعیین کرده است، گفت: بر این اساس اگر نرخ مرغ از ۷۱۰۰ تومان پایین تر آمد شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده و آن را جمع آوری می‌کند و اگر بالاتر از ۷۸۰۰ رفت ذخایر خود را وارد بازار می‌کند؛ اما این قیمت‌ها زمانی تعیین شده که نرخ نهاده‌ها و جوجه یکروزه اینقدر گران نبود الان این قیمت‌ها مورد اعتراض و نرخ متعادل که تولیدکنندگان سود کنند، ۸۵۰۰ تومان است.

بنا بر این گزارش، براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی نرخ مرغ آماده طبخ امروز سه شنبه، در عمده فروشی درب کشتارگاه ۷۴۵۰ تومان، پخش ۷۶۰۰ تومان و خرده فروشی ۸۳۵۰ تومان است.

ارسال نظر