|
کدخبر: 6453

آموزش نانوایان جدی گرفته می شود

رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی ‌تهران گفت:سال گذشته آموزش به واحد های صنفی نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی مورد توجه قرار گرفت و به آنچه در این حوزه مد نظر بود نزدیک شدیم.

محمدجواد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: در کشورهای اروپایی برای هر شغلی آکادمی مربوط به آن شغل وجود دارد اما در کشور ما آکادمی مرتبط با نان وجود ندارد و این ضعف آموزش؛ مشکلات متعددی را برای ما به وجود می آورد. وی افزود: یک کارگر نانوایی باید آموزش ببیند تا بتواند از نظر رعایت بهداشت و آماده سازی نان با کیفیت مثمر ثمر باشد. به عبارت دیگر، افراد باید در ابتدا بنا بر علاقه خود به کار در نانوایی، آموزش های لازم را ببینند و بعد وارد کار نانوایی شوند. با این حال، آنچه امروز در ایران اتفاق می افتد، این است که واحد های نانوایی، پشت شیشه مغازه خود کاغذی می چسبانند و اعلام استخدام کارگر ساده می کنند. کارگر ساده پس از آغاز کار، آموزش می بیند و این امر موجب ضرر های مالی و غیر مالی زیادی برای نانوایی می شود.

وی ادامه داد: آموزش همزمان به کارگران ساده ای در نانوایی ها که قرار است نانوا شوند منجر به هدر رفت مقدار زیادی گندم و آرد در سطح ملی می شود. کرمی گفت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت محلی را برای آموزش نانوایان در نظر گرفته است. این آموزش می تواند در کیفیت محصول نهایی نقش به سزایی داشته باشد و ضایعات نان را کاهش دهد و همچنین میزان اتلاف سرمایه های ملی را به حداقل برساند. رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی ‌تهران درباره آموزش های اتاق اصناف ایران و اتحادیه ها پیش از تمدید و یا اخذ پروانه کسب و کار گفت: این آموزش ها برای مدیران واحد ها است که آموزش های تخصصی نبوده و فقط در راستای آشنایی با قوانین نظام صنفی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها