|
کدخبر: 5018

آبمیوه و بستنی فروشان چطور خرید می کنند؟

رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران گفت: شیر و میوه مورد نیاز بستنی و آبمیوه فروشان به طور کلی خریداری شده و مغازه ها رسانده می شود.

اسکندر آزموده سفیدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: شیر بستنی‌های غیر کارخانه ای که از دامداران و ماست بند‌ها تهیه می‌شود. آنها شیر را به طور تانکری پخش می‌کنند و به مغازه داران می‌رسانند.

وی افزود: آبمیوه فروشان هم برای تامین میوه‌های خود با چند مغازه دیگر قرار می‌گذارند و به طور مشترک از یک بار فروش میدان قرار می‌گذارند و برای هر نوبت به طور تلفنی از او می‌خواهند که میوه‌ها را برایشان بیاورد. این خرید مشترک موجب می‌شود که کرایه حمل برای هر کدام از آبمیوه فروشان کاهش قابل توجهی داشته باشد.

آزموده سفیدی در خصوص نظارت بر کار بستنی فروشان و آبمیوه فروشان بیان کرد: در هر منطقه از تهران 2 بازرس از سوی اتحادیه برای نظارت بر بهداشت کار، کیفیت و قیمت در نظر گرفته شده اند. چنانچه تخلفی انجام شده باشد، آن واحد صنفی از سوی بازرسان اتحادیه اخطار دریافت می‌کند و اگر اعتنا نکنند، گزارش بازرسان به اماکن ارائه می‌شود.

این پیشکسوت صنف آبمیوه و بستنی گفت: بیشترین تخلف‌های این صنف مربوط به آن دسته از مغازه‌هایی است که پروانه کسب ندارند و از اعضای اتحادیه نیستند. چرا که اعضای اتحادیه، پیش از اخذ پروانه باید دوره آموزشی را طی کنند. این آموزش‌ها درباره روش‌های تهیه بستنی و آبمیوه و نیز رعایت بهداشت است. به این جهت، آبمیوه و بستنی فروشانی که دارای پروانه کسب هستند، تخلف کمتری دارند و عموم شکایات مردمی به واحد‌های صنفی فاقد پروانه کسب مربوط می‌شود.

به گفته آزموده سفیدی صنف آبمیوه و بستنی امروز مشکلات خاص و پیچیده ای ندارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها