|
کدخبر: 23356

توان بالای البرز در جذب سرمایه‌گذاران خارجی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: بالای ۳ هزار و ۷۰۰ کارگاه صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط در این استان فعالیت می‌کنند.

فتح الله حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش افزود: توان استان البرز در جذب سرمایه‌گذاران خارجی بسیار قابل توجه است. هم‌اکنون بیش از ۱۷ سرمایه‌گذار خارجی در این استان فعالیت دارند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، در حال حاضر این استان رتبه دوم را در جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه مراکز دانش‌بنیان در این استان افزود: البرز در تولید داروهای کمیاب و نایاب جایگاه قابل توجهی دارد. این استان در تولید داروهای بیماران ام اس، پارکینسون، داروهای قلبی و سرم‌سازی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.

حقیقی درباره موفقیت‌های استان البرز در بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: به لحاظ کیفی و کمی در تولید محصولات کشاورزی به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته ایم تاجایی‌که می‌توان گفت به لحاظ دانش کشاورزی استان البرز به رتبه قابل توجهی در این زمینه رسیده است.

وی در پایان به پتانسیل استان البرز در زمینه گردشگری و جذب توریست اشاره کرد و افزود: اگر در این زمینه با برنامه ورود کنیم خواهیم توانست گردشگران زیادی را به این استان جذب کنیم. زیرا شرایط آب‌وهوایی و مناطق گردشگری زیادی در استان البرز وجود دارد. روستاهای برغان یکی از پتانسیل‌های این استان است و می‌تواند در توسعه گردشگری استان البرز بسیار تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها