|
کدخبر: 92722

چه تولیدکنندگانی آپدیت اندروید ۱۰ را منتشر می‌کنند؟

گوگل فهرستی از تولیدکنندگانی تهیه کرده که به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را حداکثر تا انتهای سال جاری میلادی منتشر می‌کنند.

گسترش نیوز: یکی‌از بزرگ‌ترین مشکلاتی که گریبان‌ سیستم‌عامل اندروید را گرفته، پراکندگی دستگاه‌های اندرویدی است. گستردگی دستگاه‌های اندرویدی اگرچه حق انتخاب بیشتری را به مشتریان می‌دهد؛ اما از سوی دیگر، کار گوگل و تولیدکنندگان را برای آماده‌سازی سریع به‌روزرسانی‌ها و انتشار آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

خوشبختانه گوگل با شناخت این مشکل، دست‌روی‌دست نگذاشت و همزمان با انتشار به‌روزرسانی اندروید ۸ از برنامه‌ی جدید خود برای تسریع روند انتشار به‌روزرسانی‌ها تحت‌نام پروژه‌ی تربل رونمایی کرد؛ پروژه‌ای که به‌سبب ساختار ماژولار خود، به تولیدکنندگان امکان دستکاری راحت‌تر اندروید و انتشار سریع‌تر به‌روزرسانی‌های اندروید را می‌داد.

هم‌اکنون دو سال از آغاز به کار پروژه‌ی تربل گذشته است و می‌توان تأثیرات آن را بهتر متوجه شد.

گوگل در مطلبی وبلاگی، نرخ به‌روزرسانی نسخه‌های گذشته اندروید را مشخص کرده که از پیشتازی اندروید ۹ در مقایسه با به‌روزرسانی پیشین خبر می‌دهد. طبق جزئیاتی که اهالی مانتین‌ویو منتشر کرده‌اند، پروژه‌ی تربل در اولین سال توانسته نرخ به‌روزرسانی به اندروید ۹ را سریع‌تر از نسخه‌های قبلی کند؛ اتفاقی که درنهایت منجر به این شده تا اندروید ۹ هم‌اکنون ۲۲/۶ درصد از سهم اندروید را در دست داشته باشد. گوگل ادعا می‌کند که به‌لطف پروژه‌ی تربل، میانگینِ زمانِ به‌روزرسانی از اندروید ۸ به اندروید ۹ نزدیک‌به ۳ ماه کاهش پیدا کرده است؛ مقداری که انتظار می‌رود امسال با اندروید ۱۰ باز هم کاهش پیدا کند.

HMD یکی‌از نخستین تولیدکنندگانی بود که اندروید ۱۰ را با انتشار یک به‌روزرسانی دراختیار دارندگان نوکیا ۸.۱ قرار داد. اسنشال، شیائومی و وان‌پلاس نیز ازجمله‌ دیگر تولیدکنندگانی محسوب می‌شوند که عملکرد سریعی در ارائه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۰ داشته‌اند.

طبق انتظار گوگل، تا انتهای سال جاری میلادی، تولیدکنندگان بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

بسیاری از تولیدکنندگان نظیر ایسوس، ال‌جی، اوپو، ریلمی، سامسونگ، شارپ، ترنشن و ویوو متعهد شده‌اند که تا آخر سال جاری، دستگاه‌ها و گوشی‌های خود را به‌ اندروید ۱۰ به‌روزرسانی کنند.

اگر این ادعای گوگل تا پایان سال جاری محقق شود، قطعا مؤفقیت بزرگی برای اندروید محسوب خواهد شد. انتظار می‌رود که روند انتشار به‌روزرسانی‌ها در سال‌های آتی با نسخه‌های بعدی اندروید بیش‌از‌پیش سریع‌ شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر