|
کدخبر: 92445

آئودی RS6-R تیونینگ ABT معرفی شد

شرکت ABT در تیونینگ محصولات آئودی و فولکس‌واگن سابقه‌ی طولانی دارد. ABT در جدید‌ترین پروژه‌ی خود، به خودروی آئودی RS۶ جلوه‌ی زیبایی بخشیده است و عملکرد فنی آن‌ را ارتقاء داده است.

گسترش نیوز: تیونینگ ABT چند روز پیش از پروژه‌ی RS۷-R رونمایی کرد و حالا از خودرو آئودی RS۶-R نیز پرده برداشته است. این محصول از بدنه‌ی مزین‌شده به فیبر‌کربن بهره می‌برد و عملکرد فنی پیشرانه و سیستم تعلیق نیز تغییر یافته است.

برخلاف مدل RS۷-R که با پوشش جدید خود و تزیین قرمزرنگ همگان را شگفت‌زده کرده بود، مدل RS۶-R جنجال زیادی نداشته است. هرچند نسبت به خودروی آئودی RS۶ استاندارد، ظاهر تهاجمی‌تری دارد. این موضوع به‌خاطر برخورداری از قطعات جدید افزوده‌شده است که آن را دیدنی کرده است.

Audi.jpg

سپر جلوی باز‌طراحی‌شده به‌همراه اسپلیتر ساخته‌شده از فیبر‌کربن و بالچه‌های جانبی، از جمله ویژگی‌های ظاهری RS۶-R است. همچنین، در آینه‌های بغل و دامنه‌های کناری خودرو از فیبرکربن استفاده شده است. جاسازی اسپویلر و دفیوزر عقب به‌همراه رینگ‌های ۲۲ اینچی، از دیگر تغییراتی است که جلوه‌ی زیبایی به این خودرو آلمانی داده است.

خودروی RS۶-R از یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری V۸ به‌همراه یک جفت توربوشارژر بهره می‌برد که در مدل استاندارد آئودی، ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند؛ درنتیجه، قادر است در عرض ۳/۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر‌بر‌ساعت برسد. پس از تیونینگ ABT، این محصول قدرتی برابر با ۷۳۰ اسب‌بخار و ۹۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. درنتیجه‌ی این مشخصات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعت این مدل ۰/۴ ثانیه کمتر شده است.

ABT برای ارتقای عملکرد RS۶-R، از یک جفت توربوشارژر جدید استفاده کرده است؛ همچنین، تعبیه‌ی یک اینترکولر جدید، تنظیم ECU و سامانه‌ی جدید اگزوز نیز به بهبود مشخصات فنی این مدل کمک کرده است.

ارتقای عملکرد فنی صرفا شامل قوای محرکه نمی‌شود. استفاده از فنر‌های با قابلیت تنظیم ارتفاع، میله‌های تعادل ABT و بهبود ظاهر داخلی خودرو نیز جزو پروژه‌ی تیونینگ ABT هستند. در کابین RS۶-R از کفپوش‌های جدید، چراغ‌های ورودی، قطعات مزین‌شده به فیبرکربن و فرمان چرمی استفاده شده است.

ABT قصد دارد تنها ۱۲۵ نسخه از این مدل آئودی بسازد. این تیونر آلمانی هزینه‌ی ارتقا‌ی RS6-R را ۶۹ هزار و ۹۰۰ یورو (۷۵,۶۳۱ دلار) اعلام کرده است؛ این هزینه، شامل قیمت خود خودروی آئودی RS6 نمی‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها