|
کدخبر: 86560

به تاخیر افتادن موتورشوی پکن ۲۰۲۰ به علت ویروس کرونا

ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده اقتصاد، صنعت و سلامت جهانی که با سرعت زیاید در حال پیشروی است، توانسته اثرات مخرب خود را نه تنها بر میزان مرگ و میر انسان ها، بلکه بر روی صنعت‌های مهمی همچون خودرو نیز داشته باشد.

گسترش نیوز- به همین خاطر، مسئولان چینی، نمایشگاه موتورشو پکن ۲۰۲۰ را به علت اینکه ممکن است در شیوع هرچه بیشتر کرونا نقش مهمی را ایفا کند، به تاخیر انداخته‌اند. اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که این نمایشگاه خودرویی بین‌المللی که قرار بود در تاریخ ۲۱ تا ۳۰ آوریل یعنی حدود دو ماه دیگر در پایتخت چین برگزار شود، به زمان دیگری، انتقال یافته است. بر اساس گفته‌های مقامات رسمی، ویروس کرونا تاکنون در سرزمین‌های اصلی کشور چین، ۷۰،۵۴۸ نفر را آلوده کرده و منجر به فوت شدن ۱،۷۷۰ نفر نیز شده است.

motorsho.png

البته هنوز معلوم نیست که در چه تاریخ دقیقی قرار است این موتورشو اجرایی و برگزار شود؛ زیرا خودروسازانی که قرار بوده در این رویداد شرکت کنند، باید برنامه‌های جدید خود را برای این رویداد به تعویق افتاده، اعلام کنند. در آخرین موتورشو پکن در سال ۲۰۱۸(این رویداد خودرویی، هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود)، شرکت‌های بزرگ فعالی در این صنعت مانند فولکس‌واگن، آئودی، بی‌ام و، مرسدس بنز و فورد با رونمایی‌های کلیدی و مهمی خود را وارد این نمایشگاه کرده بودند که لایق یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی جهان بوده است. همچنین نباید فراموش کرد که چین، بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان و لقمه‌ای بسیار چرب برای خودروسازان جهانی، محسوب می‌شود. البته به‌غیراز این نمایشگاه خودرویی، تاکنون نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف دیگری نیز در کشورهای آسیایی و خود چین بوده‌اند که به علت این ویروس، یا لغو شده و یا به زمان دیگری منتقل‌شده‌اند. حتی در خود صنعت خودروسازی نیز، ترکش‌های این ویروس باعث شده است برای مثال، شرکت هیوندای، تولید محصولاتش در کره جنوبی را به علت مختل شدن چرخه تأمین قطعه در چین، به حالت تعلیق دربیاورد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها