|
کدخبر: 86003

خواب جدید ترامپ برای هواوی

در حال حاضر تحریم‌های وزارت بازرگانی و دولت آمریکا محدودیت‌های بسیاری را برای محصولات این برند محبوب در بازار جهانی و در خاک آمریکا به وجود آورده است. اخیراً دولت آمریکا قصد دارد تا به اعمال چند قانون جدید دسترسی شرکت هواوی را به تراشه‌های موبایلی محدود سازد و کسب و کار این شرکت را با چالش‌های دشوارتری مواجه کند.

گسترش نیوز - سال گذشته تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا موجب قطع همکاری و لغو قراردادهای میان شرکت‌های آمریکایی و هواوی شد؛ در همین راستا هواوی از دریافت خدمات رسمی گوگل محروم شد و نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را با اندروید غیر رسمی روانه بازار کرد. البته هواوی در تلاش است تا خدمات نرم‌افزاری خود را جایگزین خدمات فعلی گوگل مانند Google Maps، Gmail کند.

در حالی که هواوی با محدودیت‌های فعلی دست و پنجه نرم می‌کند، دولت دونالد ترامپ به دنبال ایجاد محدودیت‌های جدید برای این شرکت موفق چینی است. دولت آمریکا قصد دارد تا با ارائه پیشنهاد جدیدی در خصوص گسترش تحریم‌های اقتصاد چین، فروش تراشه‌های موبایلی TSMC به هواوی را ممنوع کند.

این طرح به دولت ایالات متحده اجازه می‌‌دهد تا شرکت‌هایی را که برای ساخت تراشه از تجهیزات آمریکایی استفاده می کنند، برای ادامه همکاری با هواوی ملزم به دریافت مجوز کند. این بدان معنی است که واشنگتن می تواند شرایط مشخصی را برای صدور مجوز فناوری دستگاه‌های ساخت تراشه در نظر بگیرد و یا صدور مجوزها را به طور کامل لغو کند.

به گزارش رویترز، محدودیت‌های جدید دولت آمریکا برای شرکت هواوی در کنار چند گزینه دیگر در حال بررسی است. طرح‌های جدید دولت آمریکا برای مقابله با هواوی تا هفته آینده در چند جلسه مهم و سطح بالا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به گفته یک منبع آگاه، طرح محدودیت فروش تراشه‌های به هواوی ای پیش تهیه شده است، اما در حال حاضر هیچ قطعیتی در خصوص اجرایی شدن این طرح وجود ندارد.

در واقع دولت آمریکا با این کار قصد دارد تا جلوی زنجیره تغذیه قطعات مورد نیاز شرکت هواوی را بگیرد و بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت بزرگ را زمین گیر کند. تا این لحظه شرکت‌های TSMC تایوان و هواوی هیچ واکنش رسمی و غیرمستقیمی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند.

منبع: شهرسخت افزار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها