|
کدخبر: 83874

همراه اول حامی «هکاتوریسم ۲۰۲۰»

اپراتور اول تلفن همراه کشور با رویکرد حمایت از ایده‌ها و طرح‌های استارتاپی، حامی نخستین رویداد «هکاتوریسم» شد.

گسترش‌نیوز: نخستین ماراتن بین‌المللی برنامه نویسی وب و موبایل در حوزه گردشگری با عنوان اختصاری «هکاتوریسم ۲۰۲۰» به مدت سه روز از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه با حمایت «همراه اول» در جزیره کیش برگزار می‌شود.

hamrahavval.jpg

هکاتون که برگفته از دو واژه «هک» و «ماراتن» است، در ابتدا به رقابت هایی برای هک و نفوذ به سیستم‌ها اطلاق می‌شد؛ اما به‌تدریج و با فراگیرتر شدن آنها به رقابت هایی برای تولید نرم افزارهای کاربردی تبدیل شده است.

تیم‌ها در روز اول هکاتوریسم با چالش‌های خود آشنا شده و به کمک مربیان که از میان مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین افراد حاضر در کشور هستند، به ارائه راه‌حل هایی برای چالش‌ها می‌پردازند. جوایز نقدی تیم‌های اول تا سوم نیز به ترتیب ۳۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ دلار است و دو جایزه غیرنقدی سفر به هندورابی و کیش نیز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، با توجه به حضور مسؤولان دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این رویداد بین‌المللی، اعضای شورای سیاست‌گذاری آن تصمیم به برگزاری «جشنواره ایده» گرفتند تا اعضای شرکت‌کننده از نزدیک با ایده‌ها و طرح‌های استارتاپی و اختراعات بخش گردشگری، صنایع دستی و توریسم سلامت آشنا شوند و در صورت کسب امتیاز‌های لازم، زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری بین صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران حاصل شود.

براساس برنامه زمانبندی در نظر گرفته شده برای این رویداد بین‌المللی حوزه گردشگری الکترونیک، صابر منادی مدیرکل نوآوری و توسعه کسب و کار همراه اول در مراسم اختتامیه این رویداد سخنرانی خواهد داشت.

منبع: همراه اول

ارسال نظر