|
کدخبر: 72798

جایگاه ایران در انتشارات علمی جهان از زبان ستاری + جزئیات

ستاری گفت: جهش چشمگیر ایران به سوی ایجاد زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان، دستاوردهای چشمگیری را به همراه داشته است که می‌تواند فصل تازه‌ای از همکاری‌های بین‌المللی را آغاز کند؛ فعالیت بیش از ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های پیشرفته، از مهم‌ترین این دستاوردهاست.

گسترش‌نیوز: سورنا ستاری در چین اظهار کرد: ایران در نتیجه دو دهه تلاش برای توسعه علمی هم‌اکنون با ۱۸رتبه ارتقا نسبت به سال ۲۰۰۵ درجایگاه شانزدهم جهان در انتشارات علمی قرار دارد. در تولیدات علمی حوزه فناوری نانو، ایران پس از کشورهای پیشروِ ایالات متحده، چین و هند درجایگاه جهانی چهارم قرار دارد.

sorenanew1.jpg

وی ادامه داد: به لحاظ دستاوردهای علمی، دارای بیش از ۲۲۹ هزار دانشجوی PhD و سهم ۱.۸۵درصدی در تولید علم در جهان است.

ستاری گفت: تلاش ایران درتمام ابعاد، نشان می‌دهد ایران‌گذاری موفقیت‌آمیز را به سمت ایجاد یک زیست‌بوم نوآوری پویا داشته است

چن روگی شهردار شنزن در دیدار با سورنا ستاری گفت: شنزن شهری مبتنی بر نوآوری است که پایه و اساس ایجاد آن در شرکت‌های خصوصی شکل می‌گیرد

روگی گفت: مقاومت ایران در مقابل تحریم‌ها را ستودنی است. چین نیز همچون ایران در حال مبارزه با تحریم‌ها است و تمام ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری خود را برای پیروزی در این مهم بسیج کرده‌ایم.

شهردار شنزن افزود: از هر گونه همکاری در حوزه‌های مختلف علمی با ایران استقبال می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دیدار با شهردار شنزن گفت: «شنزن»می تواند خواهر خواننده برخی شهرهای ایران باشد. توسعه فناورانه چین قابل الگوبرداری برای ما است

وی افزود: ایران نیز با توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری رهایی از اقتصاد نفتی را دنبال می‌کند. به گونه‌ای که به زودی شرکت‌های نفتی و فولاد توسط شرکت‌های فناور کنار زده می‌شوند.

ستاری اشاره کرد: در این سفر فرصت تقویت روابط و همکاریها میان شرکت‌های فناور دو کشور و تعریف پروژه‌های علمی و فناوری مشترک دنبال می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها