|
کدخبر: 71680

بیت‌کوین گران‌‌تر می‌شود؟

بیت‌کوین که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بازدهی ۱۴۶ درصدی داشته است در ماه اکتبر هم رشد ۱۰٫۱۹ درصدی را تجربه کرد. اما عملکرد بیت‌کوین در ماه‌های پیش رو چگونه خواهد بود؟

گسترش نیوز: بیت‌کوین که در نخستین روز از ماه اکتبر با نرخ هشت هزار و ۳۲۶ دلار معامله می‌شد، طی یک ماه گذشته رشدی ۱۰٫۱۹ درصدی را تجربه کرد.

درحالی‌که در سه‌ هفته ابتدایی ماه گذشته نرخ بیت‌کوین در محدوده هشت هزار دلار معامله می‌شد، در هفته چهارم سقوط کرد و به کمتر از هشت هزار دلار رسید. تا جایی که این ارز دیجیتال در ۲۴ اکتبر با نرخ هفت هزار و ۴۳۵ دلار معامله شد. با این حال تا پایان هفته چهارم بیت‌کوین بار دیگر به روند صعودی بازگشت.

نمودار زیر روند ماهانه نرخ بیت‌کوین را در ماه اکتبر نشان می‌دهد:

bitcoingraph14.jpg

بالاترین نرخ بیت‌کوین در ماه گذشته به ۲۷ اکتبر مربوط می‌شود. در این روز هر بیت‌کوین به ۹ هزار و ۵۵۵ دلار رسید.

این رمزارز از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون رشدی ۱۴۶ درصدی را تجربه کرده است. در ۱۰ روز اخیر هم بیت‌کوین در محدوده ۹ هزار تا ۹ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شده است؛ اما عملکرد این ارز دیجیتال در ماه‌های پیش رو چگونه خواهد بود؟

بسیاری بر این باورند که از مهم‌ترین دلایل رشد نرخ بیت‌کوین تاکید رئیس‌جمهور چین مبنی بر تسریع حرکت به‌سوی فناوری بلاک‌چین و پذیرش آن به‌‎عنوان یک نوآوری اصلی بوده است.

از لحاظ تاریخی، در ۱۰ سال گذشته ماه نوامبر (ماه جاری) همواره برای بیت‌کوین یک ماه پرنوسان بوده است.

به‌گفته برخی تحلیلگران اگر بیت‌کوین بتواند سطح حمایتی ۹ هزار دلار را حفظ کند، به‌ روند صعودی خود ادامه می‌دهد. در غیر این صورت، نرخ آن به‌سرعت کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل بایننس، یکی از صرافی‌های مهم بیت‌کوین هم اعلام کرده است که نرخ این رمزارز در آینده نزدیک از مرز ۱۶ هزار دلار هم عبور خواهد کرد. با این حال، بسیاری از صاحبنظران با نظر او مخالف هستند و تعداد بدبین‌های بازار ارزهای دیجتال کم نیست.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها