|
کدخبر: 69161

وزیر علوم: ایران در رشد علمی رتبه ۱۵ جهان را دارد

غلامی گفت: شاخص‌های پیشرفت علمی در ابعاد داخلی و موفقیت‌های بین‌المللی نظام آموزش عالی ایران را باید تقویت کرد.

گسترش نیوز: منصور غلامی در نشست با شورا و هیات ممیزه دانشگاه لرستان که در سالن جلسات شهید اسماعیل ابراهیمی برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی، در بسیاری از حوزه‌ها مجبور بودیم از کارشناسان خارجی استفاده کنیم اما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هم اکنون در شرایطی قرار داریم که کارشناسان حوزه‌های مختلف کشور، از نیروهای انسانی داخل هستند که این یک دستاورد بزرگ برپایه نیازهای کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز، ایران اسلامی در زمینه رشد علمی در رتبه‌های ۱۵ و ۱۶ جهان قرار دارد و این یک دستاورد مهم برای کشور است.

غلامی افزود: نظام آموزشی کشور ما پس از انقلاب اسلامی براساس آموزه‌های اسلامی بوده و خوشبختانه این یک الگوی موفق بوده است

وی تصریح کرد: جامعه علمی کشور باید حرکت خوب رشد علمی را صیانت کند و تداوم بخشد؛ این نکته هم مهم است که بسیاری از دستاوردهای علمی کشور مرهون مشارکت جوانان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: شاخص‌های پیشرفت علمی در ابعاد داخلی و موفقیت‌های بین‌المللی نظام آموزش عالی ایران را باید تقویت کرد.

وی با بیان اینکه ما در کشور دارای ۱۹۸ مرکز رشد واحدهای فناور هستیم و این، خود گویای حرکت خوب در این مسیر بوده که این حرکت باید گسترش و شتاب بیشتری یابد، خاطرنشان کرد: در سیل اخیر کشور شاهد بودیم دانشگاه‌ها براساس ارائه راهکارهای علمی به موضوع ورود پیدا کردند تا بر مبنای مدیریت علمی راهکارهای خود را در جهت کاهش خطرات ناشی از مخاطرات طبیعی ارائه کنند.

غلامی گفت: تحریم، صرفاً تهدید نیست بلکه از یک نظرفرصتی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی علمی کشور در جهت رفع مشکلات و چالش‌های جامعه است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یکی از طرح‌های ساماندهی، مدیریت مشترک علمی براساس تجیمع و ادغام است که این مدیریت مشترک علمی برمبنای توجه به ظرفیت‌های هر استانی صورت خواهد گرفت.

غلامی گفت: اخلاق علمی بحثی بسیار مهم است و در این زمینه ساز و کارهای نظارتی را باید تقویت کنیم تا برخی تخلفات علمی، از بین بروند؛ زیرا رسالت ما صیانت از حیثیت علمی نظام آموزش عالی کشور است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر