|
کدخبر: 65945

اطلاعیه گوگل برای حذف دو اپلیکیشن خطرناک!

گوگل از کاربران سیستم عامل اندروید درخواست کرد هرچه سریع‌تر دوبرنامه موجود در فروشگاه مجازی این شرکت را حذف کنند.

گسترش‌نیوز: گوگل با انتشار اطلاعیه در سایت رسمی فروشگاه مجازی گوگل و اعلام اخطار به کاربران سیستم عامل اندروید از آنها خواسته‌ است هرچه سریع‌تر اپلیکیشن‌های Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera از گوشی‌های خود حذف و دیگر این برنامه‌ها را دانلود نکنند.

گوگل پس از حذف این برنامه‌ها از Google store علت حذف آنها را سوء استفاده از اطلاعات کاربران و درخواست‌های غیرقانونی پول دانست. کاربران این برنامه‌ها در برابر دریافت خدماتی مشابه سرویس‌های رایگان موجود در این برنامه‌ها باید مبالغی غیرقانونی را پرداخت می‌کردند. نکته جالب توجه در مورد این دو اپلیکیشن دانلود و نصب میلیون‌ها بسیار زیاد آنها است. به گونه‌ای که نرم‌افزار Funny Sweet Beauty Selfie Camera دارای سابقه بیش از ۵۰۰ هزار دانلود و برنامه Sun Pro Beauty Camera تا کنون بیش از ۱ میلیون بار دانلود و نصب شده است.

هشدار گوگل برای حذف دو نرم‎افزار مخرب سیستم عامل اندروید

البته موارد اعلام شده تنها مشکلات موجود در این برنامه‌ها نبود و تبلیغات بسیار زیاد و آزار دهنده را نیز باید به آن‌‎ها اضافه کرد. برخی از کارشناسان گوگل را متهم به کم‌کاری و تاخیر در حذف این برنامه‌های مخرب کردند زیرا کاربران زیادی تاکنون نظر خود را در مورد مشکلات این اپلیکیشن‌ها بیان کردند.

برخی از کاربران در فرشگاه مجازی گوگل در قسمت نظرات دو اپلیکیشن Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera نوشته بودند: "پس از دانلود و نصب این برنامه‌ها تنها با تبلیغات آزار دهنده مواجه می‌شویم و اگر روی یکی از آنها کلیک کنید و توجه شما را به خود جلب کند ممکن است در دام هکرهای افتاده و تلفن همراه شما مورد سرقت و نفوذ غیرمجاز قرار گیرد. "

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر