|
کدخبر: 64837

اختصاصی گسترش‌نیوز:

مزدا ۳ اسپید به بازار می‌آید؟

یکی از خودروهایی که از خط تولید مزدا جا مانده همان مدل محبوب مزدا اسپید ۳ است.

گسترش‌نیوز: در حالی که مزدا۳ جدید چه در طراحی داخلی و چه خارجی تغییرات گسترده‌ای داشته و این خودروساز ژاپنی در ساخت مدل محبوب خود سنگ تمام گذاشته اما هنوز برنامه‌ای برای ساخت مدل اسپید وجود ندارد. این قضیه در شرایطی است که مزدا می‌تواند با استفاده از نام اسپید مشتریان بسیار بیشتری را به سمت خرید محصولات خود جذب کند. اخیرا ویدیویی از یک مزدا ۳ جدید در کشور فیلیپین منتشر شده که پسوند اسپید را نیز با خود حمل می‌کند. بسیاری از افراد با تماشای این کلیپ احساس کردند که خودروسازی مزدا چنین خودرویی را به خط تولید خود اضافه کرده اما اینگونه نیست. نام اسپید را تنها می‌توان به یک پکیج مرتبط با ظاهر خودرو نسبت داد.

MAZDA3SPEED1.jpg

مزدا ۳ اسپید با مزدا اسپید ۳ تفاوت‌ها فاحشی دارد و نباید این دو مورد را با یکدیگر اشتباه گرفت. در مزدا ۳ اسپید تنها تغییراتی روی ظاهر مانند دیفیوزر عقب، رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی در کنار تریم مشکی داخل خودرو وجود دارد. این همان چیزی است که به عنوان مثال می‌توان روی سری M محصولات ب‌ام‌و نیز مشاهده کرد. مزدا ۳ اسپید در حقیقت از پیشرانه ۲ لیتری با حداکثر توان ۱۵۱ اسب‌بخار بهره می‌برد.

MAZDA3SPEED2.jpg

هر چند که حتی ساخت مزدا ۳ اسپید نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد اما فعلا قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. از سال ۲۰۱۳ تاکنون هیچ مزدا اسپیدی از خط تولید این خودروساز ژاپنی خارج نشده و احتمال این قضیه برای سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز بسیار پایین است.

ارسال نظر