|
کدخبر: 61821

اختصاصی گسترش‌نیوز:

تسلا در یک قدمی شکست تویوتا

تسلا از جمله خودروسازان امریکایی است که فروش محصولات برقی آن روز به روز در حال افزایش است. این را می‌توان زنگ خطری برای سایر خودروسازان دانست.

گسترش‌نیوز: یکی از مهم‌ترین محصولات تسلا که نرخ کمتری نسبت به سایر خودروهای این برند دارد مدل ۳ است. طبق آمار جدیدی که منتشر شده تسلا مدل ۳ توانسته در نیمه اول سال از لحاظ میزان فروش در کالیفرنیا امریکا از مدل محبوب تویوتا یعنی کمری جلو بزند. از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون نزدیک به ۷۴ هزار دستگاه خودروی الکتریکی در کالیفرنیا فروخته شده است که می‌توان آن را یک آمار خیره‌کننده دانست.

TESLAMODEL3.jpg

مدتی است که بسیاری از خودروسازان در حال حرکت به سمت ساخت خودروهای برقی هستند چرا که تمایل خریداران به این نوع خودروها بیشتر شده است. در میان خودروهای که کاملا الکتریکی هستند (BEV) برند تسلا بیشترین رشد در فروش را داشته است. این برند امریکایی توانسته ۴۰ هزار ۸۵ دستگاه خودرو را به فروش برساند. اگر بخواهیم نگاهی به آمار فروش خود بیاندازیم رتبه اول بهترین فروش مربوط به هوندا سیویک با تعداد ۳۹ هزار ۱۸ دستگاه می‌شود. پس از این خودرو تویوتا کمری با ۳۳ هزار و ۶۳۸ دستگاه قرار دارد. تسلا مدل ۳ نیز در جایگاه سوم با آمار فروش ۳۳ هزار و ۵ دستگاه قرار دارد که برای یک خودروی کاملا الکتریکی بسیار ایده‌آل است.

NEWMODEL3.jpg

به طور کلی می‌توان گفت خودروسازان در حال شوکه شدن از میزان فروش محصولات الکتریکی به خصوص تسلا هستند. این برند به سرعت در حال رشد است و پابه‌پای سایر خودروسازان می‌آید و انتظار می‌رود حتی از لحاظ فروش بالاتر از هوندا سیویک و تویوتا کمری نیز قرار بگیرد. این نکته را نیز باید گفت که در بین خودروهای کاملا الکتریکی نیز تسلا مدل ۳ در جایگاه سوم از لحاظ فروش قرار دارد. شورولتا بولت و ب‌ا‌م‌و I۳ به ترتیب جایگاه‌هی اول و دوم را کسب کرده‌اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها