|
کدخبر: 60668

عرضه گوشی هواوی با سیستم عامل اختصاصی

شرکت هواوی اعلام کرده که نخستین گوشی مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی خود را تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار خواهد کرد. این موضوع می‌تواند به معنای تلاش جدی هواوی بای پشت کردن به اندروید باشد.

گسترش نیوز - شاید کمتر فردی تصور می‌کرد هواوی به ایده خود عمل کرده و گوشی مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی خود را رونمایی کند اما بر اساس گزارشها، این اتفاق به زودی رخ خواهد داد و شاهد گوشی هواوی با سیستم عامل اختصاصی خواهیم بود.

goshihoavi0417.jpg

بر اساس اطلاعات منتشر شده با وجود این که کمتر از یک ماه پیش هواوی به روزنامه نگاران اطمینان داد که سیستم عامل "HongMeng" برای گوشی‌های تلفن همراه درنظر گرفته نشده، این خبر نقض شده و به نظر می‌رسد به زودی شاهد سیستم عامل جدید هواوی برای تلفن‌های همراه این شرکت خواهیم بود.

سیستم عامل HongMeng به طور رسمی در کنفرانس توسعه دهندگان هواوی در تاریخ ۹ اوت در دونگوان منتشر خواهد شد. این سیستم عامل در درجه اول روی سیستم عامل‌های خودران، دستگاه‌های پزشکی از راه دور و کنترلگرهای صنعتی اجرا می‌شود. با این حال، این شرکت خاطرنشان کرده است که اگر گوگل واقعاً عرضه سیستم عامل خود را قطع کند، هواوی چاره دیگری جز گسترش سیستم عامل اختصاصی خود نخواهد داشت.

برخی منابع آگاه به فعالیت‌های داخلی شرکت هواوی اعلام کرده‌اند که این پلتفرم جدید از داده‌های شخصی محافظت بهتری می‌کند و از به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران جلوگیری می‌کند. افزون بر این ها، هواوی در حال آماده شدن برای تولید چندین میلیون دستگاه جدید است.

منبع: انتخاب

ارسال نظر