|
کدخبر: 60447

اختصاصی گسترش‌نیوز:

قدرتمندترین سیستم صوتی داخل کوروت نسل جدید + تصاویر

نسل جدید کوروت پس از رونمایی سر و صدای زیادی به پا کرد و موافقان و مخالفان فراوانی داشت. این خودرو در بخش امکانات به خصوص سیستم صوتی عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد.

گسترش‌نیوز: شورولت کوروت به نسل هشتم خود ورود پیدا کرده و می‌توان آن را یک انقلاب در طراحی این خودرو دانست. این خودرو نخستین نسل از کوروت است که پیشرانه آن در بخش عقب قرار دارد. قرارگیری پیشرانه در این قسمت می‌تواند باعث ایجاد یک سری چالش‌ها به خصوص در بحث آکوستیک و صدای داخل خودرو شود.

bose1.jpg

bose2.jpg

سیستم صوتی بوز Bose یکی از برندهای مشهور است که با خودروسازان مختلف دنیا همکاری دارد. این شرکت برای نسل جدید کورت از ۱۴ اسپیکر استفاده کرده است که بیشترین تعداد نصب شده بر روی یک خودروی دونفره است. در نتیجه می‌توان گفت این سیستم صوتی بلندترین و در عین حال شفاف‌ترین صدا را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. متخصصان صدا گفته‌اند که جابه‌جایی پیشرانه از قسمت جلوی خودرو به عقب باعث ایجاد تغییراتی روی کابین داشته است. این مورد باعث شد که کار تعبیه اسپیکرها برای متخصصات شرکت بوز سخت شود. پس از بررسی‌های پی در پی این شرکت سیستم صوتی طراحی کرد که روی هیچ‌یک از محصولات شورولت تاکنون وجود نداشته است.

bose4.jpg

bose5.jpg

شرکت بوز اعلام کرد که از ابتدا می‌دانستیم با توجه به این که پیشرانه کوروت در بخش عقب قرار دارد باید سیستم صوتی به نحوی ساخته شود که کابین از صداهای پیشرانه ایزوله بماند. در عین حال باید این سیستم صوتی بهترین صدا را به سرنشینان خودرو ارائه دهد و به گونه‌ای یک هماهنگی میان این دو مورد وجود داشته باشد. در این خودرو از اسپیکرهای ۲.۵ و ۳.۵ اینچی استفاده شده استضمن این که اسپیکر واید رنج ۴ اینچی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این موارد یک ساب ووفر ۱۰ اینچی نیز روی هر یک از درهای خودرو نصب شده است. این نکته را نیز باید گفت که برند بوز با شرکت شورولت از گذشته و زمانی که نسل چهارم کوروت در سال ۱۹۸۴ ساخته شد همکاری داشته است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها