|
کدخبر: 55098

اختصاصی گسترش‌نیوز:

رسيدن به دموكراسي ديجيتال؛ نتیجه دولت الکترونیک

نشست خبری "کارنامه دولت الکترونیکی کشور" با حضور ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و باقری اصل، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در محل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال برگزاری است.

گسترش‌نیوز: در ابتدای این نشست باقری اصل به تشریح بندهای مختلف گزارش عملکرد دولت الکترونیک ارائه پرداخت.

fanavarietelaatt.jfif

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با تاکید بر اینکه همه زیرساخت‌ها برای یکپارچه‌سازی ارکان دولت و سایر نهادها آماده است گفت: هیچ دستگاهی نیاز به طراحی زیرساخت ندارد و عدم استفاده ارگان‌های مختلف از این خدمات عدم اراده کافی یا نبود آمادگی در ارگان‌هایی است که از خدمات دولت الکترونیک استفاده نمی‌کنند.

بهبود وضعیت کارنامه دولت الکترونیک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به کارنامه دولت الکترونیکی که امروز در حضور اهالی رسانه تشریح شد گفت: شاهد بهبود وضعیت کشور در شاخص‌های دولت الکترونیک هستیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی ۶ ماه یک‌بار دولت الکترونیک به شفاف‌تر شدن مسیری که طی می‌کنیم کمک می‌کند تصریح کرد: این ارزیابی به ما کمک می‌کند تا ضعف‌های خود را بهتر بشناسیم و به رفع آنها مبادرت ورزیم.

رسیدن به دموکراسی دیجیتال

fanavarietelaatt2.jfif

ناظمی با اشاره به اینکه گزارش‌هایی که در این نشست خبری عنوان می‌شوند ۳ موضوع عمده را مورد بررسی قرار می‌دهد گفت: اینکه چقدر در داخل دستگاه‌ها خدمت‌ها و فرآیندها الکترونیکی شده‌اند، چقدر توانسته‌ایم سیلوهای ارتباطی که در دستگاه‌ها وجود دارد را به‌هم وصل کنیم و نهایتا تبدیل دولت الکترونیک به دموکراسی دیجیتال از اهداف اصلی اجرای دولت الکترونیک و ارزیابی کارنامه آن است.

مطالبه‌گری رسانه‌ها

معاون وزیر با تاکید بر نقش مهم اهالی رسانه در ارزیابی دولت الکترونیک گفت: ارتقای کیفیت خدماتی که در دولت الکترونیک ارائه می‌شود با ارزیابی مستقل اهالی رسانه از نحوه ارائه آن و ارائه گزارش آن به سازمان فناوری اطلاعات میسر می‌شود و نقش اهالی رسانه در این بین قابل توجه است.

کارنامه دولت الکترونیک هم‌اکنون در پایگاه قابل مشاهده و دريافت است.

https://payesh.iran.gov.ir/

ارسال نظر