|
کدخبر: 44898

اختراع دوچرخه بادبان‌دار! + تصاویر

تاکنون از روش‌های زیادی برای افزایش سرعت دوچرخه‌ها استفاده شده است اما این بار یک مهندس خلاق یک بادبان برای دوچرخه طراحی کرده است که از قدرت باد برای افزایش سرعت دوچرخه استفاده می‌کند.

گسترش‌نیوز : اگرچه دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از جریان باد و آیرودینامیک کردن بدن خود برای افزایش سرعت دوچرخه استفاده می‌کنند، اما هیچ چیز مانند دوچرخه سواری با یک بادبان نمی‌شود، چرا که دوچرخه و بدن شما تنها قادر به بهره‌برداری از مقدار محدودی از باد است.

docharkhebadban2.jpg

این بادبان به نام "سایکل‌وینگ"(CycleWing) برای بهره‌گیری از قدرت باد به منظور کمک به سرعت دوچرخه سواری طراحی شده است.

این بادبان توسط "جورج پاندو" یک مهندس نرم افزار و "ناتان رز" یک مهندس مکانیک طراحی شده که برای استفاده در خیابان‌های شهرهای شلوغ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه این ایده بیشتر برای دوچرخه سواران برون شهری توسعه یافته است که در مسافت‌های طولانی در امتداد جاده‌ها دوچرخه سواری می‌کنند. این بادبان موجب صرفه‌جویی زیادی در نیروی این دوچرخه‌سواران می‌شود.

این بادبان جمع شدنی است و در قسمت عقب دوچرخه نصب می‌شود و هنگامی که استفاده نمی‌شود به راحتی می‌توان آن را جمع کرد. سپس وقتی که باد می‌وزد دوچرخه سواران می‌توانند به صورت دستی "سایکل‌وینگ" را ظرف چند دقیقه برپا کنند.

docharkhebadban.jpg

دوچرخه سواران همزمان با رکاب زدن برای تنظیم و چرخش بادبان و بهره‌گیری هرچه بیشتر از نیروی باد می‌توانند از دو دکمه که بر روی فرمان نصب می‌شود استفاده کنند.

همچنین یک صفحه الکترونیکی نشان دهنده نحوه تنظیم بادبان و عمر باتری موتوری است که بادبان را می‌چرخاند.

اگرچه این بادبان هنوز در شکل نمونه اولیه قرار دارد اما پاندو و رز می‌خواهند محصول نهایی را از مواد سبک وزن مانند فیبر کربن بسازند تا در نهایت وزنی کمتر از ۶.۸ کیلوگرم داشته باشد.

docharkhebadban1.jpg

منبع: ایسنا

ارسال نظر