|
کدخبر: 44818

تعداد کل آیفون های فعال چقدر است؟

در حالی که آمار فروش اپل در سال ۲۰۱۸ اصلا درخشان نبود و عوامل متعددی مثل نرخ بالا و مشکلات تجاری با چین سبب این افول شده اما اپل، اپل است و همیشه راهی برای ارائه فاکتوری که به آن افتخار کند پیدا می‌کند. امروز طبق آمار رسمی اپل می‌بینیم که تعداد کل آیفون‌های فعال به ۹۰۰ میلیون عدد رسید.

گسترش نیوز - اپل معمولاً در هنگام ارائه آمار فروش، تعداد آیفون‌های عرضه شده به بازار را اعلام می‌کند. اما واقعاً چه تعداد از این آیفون‌ها توسط مشتریان خریداری و فعال شده است؟ خوشبختانه این اطلاعات امروز فاش شده و در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

iphone_6s_plus_review_19-760x400.jpg

مدیر ارشد مالی اپل، آقای لوکا ماستری، در بخشی از یک تماس تلفنی که در رابطه با میزان سود ترکیبی شرکت بوده، فاش کرده است که تعداد آیفون‌های فعال به ۹۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. این نخستین بار است که آماری در این رابطه توسط مسئولان اپل اعلام می‌شود. با اعلام چنین آماری از سوی آقای ماستری، خبرنگارهای فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند از اپل خواستند که توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه کند، اما این شرکت تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که تا پایان سال ۲۰۱۸ تعداد دستگاه‌های iOS فعال ۱.۴ میلیارد دستگاه بوده است.

او این نکته را نیز اضافه کرده است که شرکت اپل قصد دارد به‌روزرسانی‌های آیفون و دیگر دستگاه‌های iOS را به صورت دوره‌ای ارائه کند. با اینکه او در صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به یک مدل خاص آیفون نکرده، اما درحال‌حاضر اپل تایید کرده که آیفون Xr محبوب‌ترین گوشی این شرکت بوده و آیفون Xs مکس و آیفون Xs پس از آن قرار دارند.

مطمئناً ارائه آمار آیفون‌های فعال از سوی اپل، یک حرکت سخاوتمندانه نبوده است. در واقع انتشار چنین آماری به اپل کمک می‌کند تا نشان دهد که تعداد آیفون‌های خریداری شده توسط افراد هنوز هم رشد قابل توجهی دارد و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران هم می‌توانند از تعداد مشترکینی که از سرویس‌های اپل استفاده می‌کنند آگاهی دقیقی داشته باشند. در حقیقت اپل با اعلام تعداد آیفون‌های فعال قصد دارد تا نگرش سرمایه گذارانی را که تنها به میزان فروش سه‌ماهه توجه دارند، تغییر داده و توجه آنها را به میزان آیفون‌های فعال نیز جلب کند.

در بخش دیگری از این تماس تلفنی، تیم کوک، مدیرعامل اپل اظهارکرده که این شرکت تلاش کرده تا گوشی‌های آیفون را با توجه به ارز محلی در چین و دیگر کشورها قیمت‌گذاری کند، نه اینکه صرفاً نرخ دلاری آنها را در نظر بگیرد. اتخاذ این استراتژی برای قیمت‌گذاری گوشی‌های آیفون می‌تواند باعث کاهش نرخ این محصولات در کشورهای دیگر شده و به فروش آنها کمک کند.

با اینکه تغییرات قیمت‌گذاری در آیفون‌های نسل جدید، در ایالات متحده چندان چشمگیر نیستند، اما وقتی تغییرات ارزش ارزها در مقابل دلار را در نظر بگیریم، کاربران کشورهایی مانند چین، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌ای بسیار بیشتر نسبت به آیفون‌های نسل قبل شوند. از همین رو اپل قصد دارد تا با خنثی کردن بخشی از تبعات ناشی از اختلاف ارزش ارزها در برابر دلار، میزان فروش آیفون را همچنان رو به رشد نگه دارد.

به نظر می‌رسد که اپل در آستانه فروش ۱ میلیارد دستگاه آیفون قرار دارد و احتمالا همزمان با ارائه آیفون‌های ۲۰۱۹ به این عدد برسد. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این رکورد توسط شرکت دیگری شکسته شود؟

منبع:

ارسال نظر