|
کدخبر: 44793

باگ جدید اپل به دست یک نوجوان کشف شد!

روز گذشته بود که خبری در خصوص باگ FaceTime پس از به‌روزرسانی iOS ۱۲.۱ که در ماه اکتبر عرضه شده بود، منتشر شد. پس از این آپدیت برنامه فیس‌تایم این امکان را برای کاربران فراهم کرده بود که به‌طور همزمان تماس تصویری ۳۲ نفره برقرار کنند.

گسترش نیوز - اما به دلیل ایراد عجیبی که در این برنامه ظاهر شده بود، کاربران می‌توانستند در زمان برقراری تماس صوتی، پیش از آنکه مخاطب پاسخ تماس را بدهد، به صدای او گوش کنند. پس عمومی شدن این ماجرا اپل آن قابلیت را غیرفعال کرد و اعلام کرد که در آپدیت بعدی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

apple-iphone-x.jpg

درحالیکه اپل اظهارکرده که به تازگی از مشکل مورد نظر مطلع شده است، وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه گزارشی منتشر کرد که در آن یک دانش‌آموز ۱۴ ساله در آریزونا بیش از یک هفته در تلاش است تا اپل را مشکل به‌وجود آمده آگاه کند. گرنت تامپسون نوجوان به همراه مادرش میشل روز ۲۰ ژانویه، یعنی ۱۰ روز پیش در رابطه با باگ فیس‌تایم در توئیتر و فیسبوک اطلاع‌رسانی کردند. اما در نهایت موفق نشدند که با هیچ مسئولی در کمپانی ارتباط برقرار کنند. خانم تامپسون گفت: ما هر روشی را که امکان داشت بتوانیم با اپل ارتباط برقرار کنیم را امتحان کردیم، اما موفقیت آمیز نبود.

گرنت زمانیکه قصد داشت یک مکالمه تصویر گروهی با دوستان خود در رابطه با شروع فصل بازی پرطرفدار Fortnite آغاز کند، متوجه این باگ شد. او دریافت که می‌تواند صدای یکی از دوستان خود را که به ویدئو چت اضافه کرده بود، پیش از آنکه دعوت به گروه را قبول کند، بشنود. این موضوع باعث شد تا او و مادرش در تاریخ ۲۱ ژانویه توئیتی به تیم کوک منتشر کنند، هر چند که حالا این توئیت پاک شده است. روز بعد میشل که یک وکیل است، فکسی به اپل ارسال کرد. همان روز به مرکز خدمات مشتری تماش گرفت که اپراتور به او گفت تا زمانیکه اکانتش به صورت دولوپر رجیستر نشده باشد، کاری از پیش نخواهد برد.

مادر گرنت برای گزارش دادن این مشکل به عنوان دولوپر ثبت‌نام کرد به این امید که بتواند باگ فیس‌تایم را به مسئولان اپل گزارش دهد. این همه زحمت برای چه؟ برای اینکه اپل در چند سال اخیر به دولوپرها (توسعه دهندگان) بابت گزارشات مهمی که در رابطه با مشکلات نر‌م‌افزاری به این شرکت ارائه دهند، پول پرداخت می‌کنند. جمعه گذشته او ایمیلی به همراه توضیحات این مشکل به اپل ارسال کرد و حتی ویدئوی یوتیوبی خود را که در رابطه با باگ توضیح داده بود، به آن اضافه کرد.

در هرحال، مشخص نشد که اپل چگونه از مشکل مورد در FaceTime با خبر شد و قابلیت تماس ویدئویی را غیرفعال کرد. اما میشل و گرنت امیدوارند به دلیل تلاش‌هایی که در جهت مطلع ساختن اپل از اشکال این برنامه انجام داده‌اند، پاداشی دریافت کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها