|
کدخبر: 42937

هوآوی دیگر از اندروید استفاده نمی کند؟

منابع آگاه از آزمایش چیپست‌های کایرین با سیستم عامل Fuchsia توسط هواوی خبر دادند. اما آیا انتشار این خبر به معنی معرفی Fuchsia OS در آینده نزدیک است؟

گسترش نیوز - گوگل در حال مهیا کردن شرایط برای معرفی جایگزین اندروید یعنی سیستم عامل Fuchsia است. سازندگان به منظور جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به تطابق اپلیکیشن ها، این پلتفرم جدید را به گونه‌ای توسعه داده‌اند که از اپلیکیشن های اندرویدی نیز پشتیبانی کند. در همین حال، اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی در مورد آینده، خوش‌بین بوده و بی سروصدا به تیم توسعه‌دهندگان ملحق شده است تا از سازگاری Fuschia OS با تراشه‌های Kirin خود مطمئن شود.

android-andoid-hoshemasnoi-961004.jpg

جزئیات موجود در پروژه متن باز اندروید نشان می‌دهند که گوگل در نظر دارد این پلتفرم جدید را با اندروید سازگار کند. مطابق با کدهای به‌روزشده، سیستم عامل Fuchsia از نوع مخصوصی از «آرت» -یک ران‌تایم که به صورت سکوی رایانش عمل کرده و می‌تواند وظیفه اجرای نرم افزارهای اندروید را بر عهده بگیردویکیپدیا- برای اجرای اپلیکیشن ها استفاده خواهد کرد. این تصمیم را می‌توان کلید حیات Fuchsia OS بعد از عرضه در نظر گرفت. احتمال معرفی سیستم عامل Fuchsia در آینده بسیار نزدیک گوگل به مراحل پایانی توسعه رسیده و ممکن است در هر زمان، این نسخه جدید را معرفی کند. در این میان، هواوی نیز به واسطه دنبال کردن توسعه این سیستم عامل، احتمالا از اولین شرکت‌هایی خواهد بود که از Fuchsia OS استفاده می‌کند. ظاهرا میکروکرنل جدید "Zircon" -که در زبان برنامه‌نویسی دارت + فریم‌ورک فلاتر نوشته شده- قرار است جایگزین کرنل لینکوس شود.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها