|
کدخبر: 42909

این ربات به معلولان کمک می‌کند!

در جامعه امروزی با وجود اینکه هر روز شاهد نوآوری و ایجاد مشاغل جدید هستیم اما همچنان گزینه‌های کاری زیادی برای افراد معلول وجود ندارد، اکنون یک کافه در ژاپن افتتاح شده که در آن یک کار ویژه برای افراد معلول در نظر گرفته است.

گسترش‌نیوز : یک کافه جدید در شهر توکیو ژاپن افتتاح شده است که در آن ربات‌ها سفارشات را دریافت و قهوه را به میز افراد می‌برند. نکته قابل توجه این است که این ربات‌ها از راه دور و توسط افراد معلول کنترل می‌شوند.

این فناوری بسیار جالب است زیرا هم افراد معلول با فناوری روز کار می‌کنند و هم می‌توانند احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند، علاوه بر این ربات مذکور نه تنها جای نیروی کار انسانی را نگرفته بلکه سبب اشتغال افراد معلول نیز شده است.

این ربات‌ها را می‌توان با استفاده از "جوی استیک"، "ردیاب‌های چشم"، " لوله‌های ضربه‌ای" و سایر دستگاه‌های معمول برای استفاده از صندلی‌های چرخ دار و رایانه‌ها کنترل کرد.

اهرمک یا جوی‌استیک(Joystick) یکی از ابزار جانبی رایانه‌های شخصی است. اهرمک تشکیل شده از دسته‌ای است که در یک انتهای خود گِرد نقطه‌ای حرکت می‌کند و اطلاعات زاویه خود را به‌ صورت دوبعدی یا سه‌بعدی به رایانه می‌فرستد. اهرمک‌ها معمولا برای کنترل حرکت و فرمان در بازی‌های رایانه‌ای به‌کار می‌روند و بر روی بسیاری از آنها دکمه‌هایی نیز برای فرمان‌های گوناگون جاسازی شده‌ است.

افراد امیدوراند تا تعداد این کافه‌ها در آینده افزایش یابد تا بیشتر افراد معلول بتوانند کاری انجام دهند و وجود خود را به عنوان یک عضو فعال جامعه حس کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها