|
کدخبر: 42888

نخستین مودم اینترنت ۵G معرفی شد

گفته می‌شود که شرکت دی‌لینک قصد دارد از نخستین مودم‌های اینترنتی مجهز به شبکه ۵G خود در جریان نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ رونمایی کند.

گسترش‌نیوز : از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های فناوری در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

حالا شرکت دی لینک که یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان مودم‌های اینترنتی در جهان به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد از نخستین مودم و روترهای اینترنتی مجهز به نسل پنجم اینترنت ۵G در جریان نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ رونمایی و پرده برداری کند که البته گفته می‌شود این محصول تا حداقل اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازارهای جهانی نخواهد شد.

نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ قرار است در ۸ لغایت ۱۱ ژانویه امسال میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده امریکا برگزار شود که میزبان شرکت‌های بزرگ و غول‌های فناوری متعددی در جهان خواهد بود تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی و پرده برداری کنند.

بر اساس تحلیل و گفته‌های کارشناسان فعال در زمینه فناوری، سرعت دانلود و تبادل اطلاعات در شبکه نسل پنجم اینترنت۵G تقریبا معادل ۴۰ برابر متوسط سرعت اینترنت کنونی پهن باند در امریکاست که معادل ۷۰ مگابیت بر ثانیه است.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده امریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده امریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵Gهستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر