|
کدخبر: 42275

بلندگوی هوشمند آمازون رکورد زد

در شرایطی که بررسی‌های علمی از برتری کیفی بلندگوهای هوشمند تولیدی گوگل خبر می‌دهد، فروش بلندگوهای آمازون در سال ۲۰۱۹ بیش از همه رقبا خواهد بود.

گسترش‌نیوز: در شرایطی که بررسی‌های علمی از برتری کیفی بلندگوهای هوشمند تولیدی گوگل خبر می‌دهد، فروش بلندگوهای آمازون در سال ۲۰۱۹ بیش از همه رقبا خواهد بود.

bolandgooamazon1.jpg

آمازون با عرضه نخستین بلندگوی هوشمند خود موسوم به اکو در سال ۲۰۱۴ یک بازار جذاب دیگر برای محصولات فناوری اطلاعات ایجاد کرد و توانست از این طریق روش جدیدی برای ارائه خدمات تجارت الکترونیک و کلود خود بیابد. همین پیشتازی موجب شده اگر چه بعد از عرضه بلندگوی آمازون، رقبای قدرتمندتر و بهتری عرضه شوند اما این شرکت کماکان در بازار پیشتاز باشد.

یافته‌های موسسه تحقیقاتی‌ای مارکتر نشان می‌دهد که آمازون کماکان برترین تولیدکننده بلندگوهای هوشمند است و این پیشتازی در سال آینده هم ادامه می‌یابد.

آمازون در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۶.۶ درصد از بازار مذکور را در اختیار داشته و این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۶۳.۳ درصد کاهش می‌یابد. در این میان رتبه دوم متعلق به گوگل است که امسال ۲۹.۵ درصد از بازار مذکور را در اختیار دارد و رقم مذکور در سال آینده میلادی به ۳۱ درصد افزایش می‌یابد.

بقیه شرکت‌های سازنده این نوع بلندگوهای هوشمند در مجموع امسال ۸.۳ درصد از بازار مذکور را در کنترل داشته‌اند که این رقم سال آینده به ۱۲ درصد افزایش می‌یابد. از جمله دیگر شرکت هایی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده اند، می‌توان به اپل هوم پد و دستگاه پرتال فیس بوک اشاره کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر