|
کدخبر: 39461

نوآور همچون استارتاپ؛ جسور همانند شتابدهنده

معاونت کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با انتشار کتابچه‌ «درس‌هایی برای فعالان حوزه نوآوری» تلاش کرده گامی در جهت ارتقای دانش و آگاهی اعضای اتاق تهران و علاقمندان به حوزه فناوری‌های نوین بردارد.

گسترش نیوز: معاونت کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راسـتاي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رسـانی کتابچه‌ای در حوزه فعالیت‌های استارت‌آپی تدوین کرده است که هم‌اکنون در اختیار اعضای اتاق تهران و فعالان اقتصادی حوزه فناوری‌ها و کسب‌وکارهای نوین قرار می‌گیرد. اتاق تهران این محتوای اطلاعاتی را به منظور توانمندسازی اعضا از طریق ارتقا دانش آنان منتشر کرده است.

در این کتابچه، توسعه فعالیت‌های استارت‌آپی در حوزه کسب و کار از سه زاویه مورد بررسی قرار گرفته است. نخستین فصل این کتابچه به دلایل شکست استارت‌آپ‌ها می‌پردازد. چنانکه در ابتدا با استناد به گزارش اخیر موسسه CB Insights دلیل شکست استارت‌آپ‌ها بر اساس تحلیل 101 استارت‌آپ شکست خورده بیان شده است. نتایج این تحلیل نشان می‌دهد که 42 درصد دلیل شکست استارت‌آپ‌ها نبود تقاضا برای محصول یا خدمت و یا به عبارتی «نبود نیاز بازار» است. این علت به طور چشمگیری بیشتر از علل شایع دیگر از قبیل جریان نقدی، رقابت و زمان‌بندی نادرست شرکت‌ها را دچار چالش کرده است. اما یک کارآفرین چگونه می‌تواند ایده‌اش را پیش از سرمایه‌گذاری مالی و زمانی ارزیابی کند؟ مطالعه مذکور سه استراتژی را برای این ارزیابی در برابر کارآفرینان قرار می‌دهد.

فصل دوم این کتابچه، چهار اصل مهم در تعامل مشترک استارت‌آپ و بنگاه اقتصادی مورد اشاره قرار گرفته است. این تعامل از آن جهت حائز اهمیت است که تعامل با استارت‌آپ‌ها برای بنگاه‌های اقتصادی مشتاق نوآوری بسیار جذاب است. چرا که با صرف کمترین هزینه مالی و زمانی نتایج چشمگیری برای طرفین حاصل خواهد شد.

«نوآور همچون استارت‌آپ‌ها، جسور همچون سرمایه‌گذاران» عنوانی است که برای بخش سوم این اطلاعات برگزیده شده و در واقع به تبیین متد «استارت‌آپ ناب» می‌پردازد. در ابتدای این بخش توضیح داده شده است که «اگر مطابق با مفاهیم استارت‌آپ ناب (Lean Startup) پیش بروید، حتی اگر یک بنگاه اقتصادی بزرگ باشید، می‌توانید در مواجهه با نوآوری‌های مخرب پیوسته، به سرعت و به طور مؤثر نوآوری کرده و حتی روند رشد پیوسته جدیدی را تجربه کنید. مطالعات مؤسسه Innovation Leader نشان می‌دهد بالغ بر 82 درصد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی اظهار داشته‌اند که فرآیند نوآوری مطابق متد استارت‌آپ ناب را پیاده‌سازی کرده و مدیریت می‌کنند.» در این بخش از ضرورت ایجاد کمیته‌های تخصصی رشد در بنگاه‌های اقتصادی سخن به میان آمده است.

منبع: اتاق بازرگانی تهران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها