|
کدخبر: 39293

رندرهای جذاب از مدل مفهومی جیپ Freedom + تصاویر

یک طراح مستقل، رندرهای مفهومی زیبایی از شاسی‌بلند جیپ با نام فریدم منتشر کرد.

گسترش‌نیوز : شاید طراحی خودروهای جدید کار آسانی به‌نظر برسد؛ همه افراد این کار را در موقعیت‌های دیگری مانند مدرسه و دانشگاه انجام داده‌اند، اما به روشی بسیار ساده و سطحی که متناسب با توانایی دانش‌آموز یا دانشجو باشد. ولی طراحی خودروهای جدید در سطح عالی بسیار سخت‌تر خواهد بود؛ شاید به همین دلیل باشد که رندر مفهومی جیپ با طراحی آنتونیو پگلیا در سایت Bēhance.net، خیلی عالی به نظر می‌رسد. این رندر زیبای مفهومی که جیپ فریدم (Jeep Freedom) نامیده می‌شود، یکی از جامع‌ترین طراحی‌های خودرو به شمار می‌رود.

معمولاً‌ طراحان بیهانس (Bēhance) یک یا دو تصویر از رندرهای خود ارائه می‌کنند. اما آنتونیو پگلیا در این طراحی مفهومی جزییات زیادی از شاسی‌بلند جیپ فریدم به نمایش می‌گذارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بیهانس تصاویر زیبایی از تمام زوایای مشاهده کنند. طراحی خطوط بدنه یکی از دشوارترین جزییات در طراحی رندر است که پگلیا به آن توجهی ویژه دارد. مشاهده می‌کنیم که چگونه خطوط بدنه از گلگیر جلو تا عقب امتداد دارند و در مسیر خود به سمت بالا حرکت می‌کنند.

چنین طرحی می‌تواند یکی از خودروهای آینده جیپ باشد و شاید روزی به‌عنوان نسخه جدید شاسی‌بلند جیپ چروکی (Jeep Cherokee) وارد بازار شود. چراغ‌های نازک و جلوپنجره مشبک کانسپت جیپ فریدم، بسیار آینده‌نگرانه طراحی شده‌اند و می‌توان برخی از جزییات موجود در خودروی مفهومی جیپ یونتو (Jeep Yuntu Concept) را در آن تشخیص داد. مدل مفهومی جیپ یونتو سال گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد. همچنین برخی نشانه‌های کلاس بدنه کراس‌اور-کوپه همراه با سقف شیب‌دار در طراحی کانسپت جیپ فریدم دیده می‌شود که احتمالاً با سبک و زبان طراحی محصولات جیپ در تضاد باشد.

باتوجه به طراحی شیشه‌های جانبی، به تولید رسیدن احتمالی این طرح بسیار ضعیف است؛ چرخ‌ها نیز بسیار بزرگ هستند. همچنین این‌طور به نظر می‌رسد که درهای مفهومی جیپ فریدم فضای زیادی برای ورود و خروج آسان فراهم نمی‌کنند. البته نمی‌توان به یک رندر مفهومی ایراد گرفت و طرح مفهومی آنتونیو پگیلا، در حد خود بسیار بی‌نظیر است و باید به او برای ایجاد چنین طرحی تبریک گفت.

منبع‌: زومیت

ارسال نظر